1400/11/06-09:23

تدابیر امنیتی در بغداد در پی حمله به محل اقامت رئیس پارلمان عراق

تدابیر امنیتی در بغداد در پی حمله به محل اقامت رئیس پارلمان عراق

اصابت سه راکت به اقامتگاه «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق در استان الانبار در شب گذشته سبب شد تا بغداد تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ و جلسات اضطراری برای بررسی جزئیات برگزار کند.

به گزارش دولت بهار، اصابت سه راکت به اقامتگاه «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق در استان الانبار در شب گذشته سبب شد تا بغداد تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ و جلسات اضطراری برای بررسی جزئیات برگزار کند.

زخمی شدن یک کودک و یک مرد

به گزارش شفقنا، سه راکت شامگاه گذشته منطقه الکرمه واقع در شرق الانبار را هدف گرفت که یکی از راکت‌ها به نزدیکی محل اقامت (مکان استقبال از مهمانان) الحلبوسی در منطقه الرشاد اصابت کرد که منجر به زخمی شدن یک کودک و یک مرد شد.

به گفته منابع مذکور، راکت دیگر به منطقه خیابان عشرین و گاراژ شهرداری اصابت کرده است و اکنون نیروهای امنیتی این منطقه محاصره کرده اند.

اتخاذ تدابیر شدید امنیتی

یک منبع عراقی از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در پی حمله شامگاه سه شنبه در بغداد به محل میزبانی رئیس پارلمان از میهمانانش در الانبار خبر داد.

این منبع اعلام کرد دلیل تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت عراق بین از حملات احتمالی به دفاتر احزاب است.

منبع مذکور گفت: نیروهای عراقی تدابیر امنیتی خود را در مناطق بغداد به ویژه در الکراده تشدید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ایست‌های بازرسی و بازرسی کامل خودروها و افراد و تشدید تشریفات در نزدیکی مقر احزاب به‌ویژه حزب متبوع الحلبوسی از جمله این اقدامات است.

زخمی شدن سه غیرنظامی

سه شنبه السومریه نیوز از حمله به محل میزبانی الحلبوسی در الکرمه که منجر به زخمی شدن سه غیرنظامی شد خبر داد و گفت که این حمله راکتی تلفات انسانی نداشته است.

بررسی جزئیات دقیق

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی گزارش داد که نیروهای ارتش و پلیس شامگاه سه شنبه برای بررسی جزئیات دقیق حمله موشکی به الکرمه اعزام شدند.

این منبع گفت: مدیریت پلیس منطقه الکرمه به همراه نیرویی از فرماندهی عملیات الانبار به سمت منطقه حرکت و تحقیقاتی را درباره نحوه و هویت عاملان حمله موشکی به الکرمه آغاز کرد.

وی افزود: اطلاعاتی که دریافت کردیم حاکی از تحرکات عناصر داعش در آن مناطق از سه روز پیش است و در حال بررسی است.

این منبع همچنین خاطرنشان کرد: «نیروهای اعزامی محل پرتاب موشک‌ها و موشک‌انداز را کشف کردند».

این منبع همچنین از برگزاری نشست امنیتی اضطراری و پشت درهای بسته در ساختمان فرمانداری خبر داد.

رئیس جمهوری عراق: حمله به مقر رئیس پارلمان در الانبار، اقدامی تروریستی و محکوم است

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، صالح در توئیتی نوشت: حمله به مقر رئیس پارلمان عراق در الانبار و زخمی شدن دو غیر نظامی، اقدامی تروریسم و محکوم است و زمان این حمله نیز فرایندهای قانونی و ملی پس از انتخابات را هدف گرفته است.

رئیس جمهوری عراق اظهار داشت: باید وحدت ملی را تقویت و برای صیانت از آرامش و ثبات داخلی و ممانعت از اقدامات فرصت‌طلبان و نیز تداوم مسیر برای تشکیل دولت عراق همکاری کرد؛ دولتی که حامی منافع عالی کشور و پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب