1400/11/11-19:44

حداکثر معافیت‌های تحصیلی برای اعزام به سربازی اعلام شد

حداکثر معافیت‌های تحصیلی برای اعزام به سربازی اعلام شد

رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اعلام حداکثر معافیت‌های تحصیلی، گفت: همه دانشجویان مشمول از تاریخ فراغت از تحصیل یک سال فرصت دارند تا نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری اظهار داشت: برابر تبصره (۱) ماده (۳۳) قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی در مقطع تحصیلی کاردانی ۲.۵ سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال و کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال، دکترای پیوسته ۸ سال و دکترای تخصصی ۶ سال است.

وی ادامه داد: مشمولان از تاریخ فراغت، انصراف، اخراج یا ترک تحصیل حداکثر یک سال فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی اضافه کرد: دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده‌اند، در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوطه می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و حداکثر تا ۲ ترم مجوز سنوات ارفاقی به صورت مرحله‌ای دریافت کنند.

مهری درباره مهلت معرفی دانشجویانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می‌شوند، گفت: دانشجویانی که با بهره‌مندی از سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می‌شوند مانند سایر دانشجویان از حداکثر یک سال مهلت معرفی برخوردار بوده و در صورت پذیرش در مقاطع بالاتر نیز می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

وی افزود: مشمولانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل نشوند از تاریخ انصراف یا اخراج از تحصیل یک سال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ یا کانال این سازمان در پیام رسان سروش به نشانی  khabaresarbazi@ از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب