1400/11/11-19:57

مدال آسیا سهم هندبال ایران نشد

 مدال آسیا سهم هندبال ایران نشد

تیم ملی هندبال ایران در دیدار رده‌بندی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا عربستان چهارم شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، دیدار رده‌بندی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا امروز در شهر دمام عربستان برگزار شد و تیم ملی هندبال ایران مقابل میزبان به میدان رفت. شاگردان مانوئل مونتایا فرناندز با نتیجه ۲۳ بر ۲۶ مقابل عربستان شکست خوردند تا در رده چهارم قرار بگیرند. تیم ملی هندبال ایران پیش از این مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده بود.

نیمه اول این بازی با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به سود عربستان به پایان رسید. محمد سیاوشی و امیدرضا سرپوشی در نیمه اول درون دروازه قرار گرفتند. اولین گل نیمه اول این بازی را عربستان به ثمر رساند. سجاد استکی نیز اولین گل ایران را درون دروازه کرد. سجاد استکی ۳ گل، پویا نوروزی‌نژاد ۲ گل، مجتبی حیدرپور ۳ گل، حسین جهانی یک گل، محمد غلامی یک گل، یونس آثاری یک گل، افشین صادقی یک گل اسامی گلزنان ایران در نیمه اول بود.

در نیمه دوم محمد سیاوشی درون دروازه قرار گرفت. اولین گل نیمه دوم توسط مجتبی حیدرپور به ثبت رسید. محمدرضا اورعی در این بازی با گرفتن دو دقیقه تعلیق، دیسکالیفه شد. 

مجتبی حیدرپور یک گل، محمد غلامی یک گل، افشین صادقی ۳ گل، سجاد استکی یک گل، محمد موسوی یک گل، کیارش طاهری یک گل، محمدرضا صمصامی یک گل برخی از گلزنان ایران در نیمه دوم بودند. 

تیم ملی ایران در این مسابقات با ۵ برد پیاپی مقابل هند، استرالیا، عربستان، عراق و کویت و با دو شکست مقابل بحرین و قطر به دیدار رده‌بندی این مسابقات راه یافته بود.

هندبال ایران پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ به مدال برنز رسیده و برای اولین بار نیز مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده بود. ایران بعد از آن در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ پنجم و در سال ۲۰۲۰ ششم شده بود. 

دیدار فینال این مسابقات تا دقایقی دیگر در شهر دمام عربستان میان تیم بحرین و قطر آغاز می‌شود.

یونس آثاری، محمدرضا اورعی، احسان ابویی، مجتبی حیدرپور، امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، محمدرضا کاظمی، محمد کیانی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، پویا نوروزی‌نژاد، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی و حسین جهانی ۱۸ ملی‌پوش ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد. همچنین کیوان صادقی به عنوان‌ مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان‌ مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه‌بانان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می‌دهند.
بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ دی به میزبانی عربستان آغاز شد و امروز ۱۱ بهمن با برگزاری دیدار فینال به پایان خواهد رسید.

* رتبه بندی تیم‌ها در مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا:
۳- عربستان
۴- ایران
۵- کره جنوبی
۶- عراق
۷- کویت
۸- ازبکستان
۹- امارات
۱۰- عمان
۱۱- هنگ کنگ
۱۲- اردن
۱۳- ویتنام
۱۴- سنگاپور 
۱۵- هند
۱۶- استرالیا

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب