1399/05/27-18:25

محكوميت ۱۶۵ ميلياردي فدراسيون فوتبال به فيفا

محكوميت ۱۶۵ ميلياردي فدراسيون فوتبال به فيفا

اتاق حل اختلاف فيفا با تاييد قسمتي از درخواست ويلموتس، فدراسيون فوتبال را محكوم غرامت ۶ ميليون يورويي به سرمربي بلژيكي كرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ايسنا، فدراسيون جهاني فوتبال در نهايت حكم پرونده ايران و مارك ويلموتس را اعلام و فدراسيون فوتبال ايران را موظف به پرداخت ۶ ميليون و ۱۳۷ هزار يورو به سرمربي سابق تيم ملي تحت عنوان غرامت كرده است.

بعد از ماه‌ها كش مكش و ارائه لاحيه طرفين به كميته تعيين وضعيت فيفا، اتاق حل اختلاف با تاييد قسمتي از درخواست ويلموتس اعلام كرده فدراسيون فوتبال ظرف مدت ۳۰ روز بايد به تعهدات خود در اين پرونده عمل كند.

با اين وجود با توجه به غرامت سنگين ايران در اين پرونده، مسئولان فدراسيون فوتبال ظرف روزهاي آينده درخواست ريز پرونده را از فيفا خواهند كرد كه چرا و چگونه اين تصميم عليه فوتبال ايران اتخاذ شده است.

در اين صورت مهلت ۳۰ روزه فيفا براي پرداخت غرامت به حالت تعليق در مي‌آيد و از اين پس فدراسيون فوتبال ۲۱ روز براي درخواست تجديدنظر در دادگاه حكميت ورزش مهلت خواهد داشت.

علاوه بر اين فدراسيون فوتبال بايد مبلغي در حدود ۵ هزار يورو نيز به عنوان هزينه دادرسي به كميته تعيين وضعيت واريز كند.

به گزارش ايسنا، طبق يك حساب سرانگشتي و براساس قيمت يورو در بازار ايران، فدراسيون فوتبال موظف به پرداخت ۱۶۵ ميليارد تومان به حساب سرمربي بلژيكي سابق تيم ملي است.

ويلموتس بعد از ۵ ماه حضور در ايران و مربيگري تيم ملي در ۴ بازي رسمي كه با دو شكست به عراق و بحرين همراه بود، به علت دريافت نكردن مطالباتش در فيفا و به علت نقض قرارداد شكايت كرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب