1399/05/28-12:38

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه: ترامپ می‌تواند ماشه را بچکاند!

 تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه: ترامپ می‌تواند ماشه را بچکاند!

سناتور جمهوری‌خواه کنگره با بی‌عرضه خطاب کردن همپیمانان اروپایی آمریکا به دلیل عدم حمایت از قطعنامه ضدایرانی آمریکا، بر لزوم فعالسازی «مکانیسم ماشه» تأکید کرد.

به گزارش دولت بهار، «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه سنا از ایالت تگزاس خواستار فعالسازی «مکانیسم ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران شد.

بنا بر اخبار شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز»، کروز روز دوشنبه در بیانیه‌ای با انتقاد از شرکای اروپایی واشنگتن در شورا گفت: «بی‌عرضگی همپیمانان اروپایی ما، فقط و تنها یک گزینه برای ایالات متحده برای ممانعت از منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی برجای گذاشت. زمان آن رسیده است که ایالات متحده بالاخره و به صورت برگشت ناپذیر با استناد به مکانیسم ماشه که در قطعنامه سازمان ملل این توصیف شده، به آنچه که از این توافق فاجعه‌بار (برجام) باقی مانده و منافعی که ایران از آن دریافت می‌کند، پایان دهد».

کروز طی یادداشتی در هفته‌نامه «نیوزویک» با اشاره به قطعنامه 2231 شورای امنیت نوشت: «قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، حق هر یک از شرکای اصلی توافق هسته‌ای ایران برای استناد به مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) را محفوظ می‌دارد و به صراحت شامل ایالات متحده آمریکا نیز می‌شود. چرا (آمریکا) نتواند؟ (به مکانیسم ماشه استناد کند؟) کل نکته مکانیسم ماشه، حفاظت از ایالات متحده در شرایطی است که ایران از این توافق برای به خطر انداختن آمریکایی‌ها بهره گیرد».

وی در ادامه استدلال کرد: «دولت ترامپ که از هر اقدام دیگری برای متوقف کردن دسترسی ایران به میلیاردها دلار تسلیحات از ماه اکتبر (27 مهرماه) خسته شده است، به سازمان ملل بازخواهد گشت تا به مزایایی که ایران از این توافق هسته‌ای دریافت می‌کند، پایان دهد. ما می‌توانیم همین فردا برای آغاز این فرایند (به سازمان ملل) برویم. ما باید چنین کاری را انجام دهیم و خیلی زود این کار را می‌کنیم».

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب