1400/11/12-12:44

حواشی روز اول جشنواره فیلم فجر ۴۰

 حواشی روز اول جشنواره فیلم فجر ۴۰

در اولین روز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، خبرنگاران و اصحاب رسانه خود سوژه شدند و به شرایط برگزاری این رویداد اعتراض کردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، اولین روز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در حالی به کار خود پایان داد که این بار خبرنگاران و اصحاب رسانه خود سوژه شدند و صدای اعتراضشان در فضای مجازی و رسانه های خبری پیچید.

* اولین اکران جشنواره برای اهالی رسانه ساعت ۱۳ روز دوشنبه (۱۱ بهمن) در برج میلاد با فیلم مرتضی‌علی عباس‌میرزایی رقم خورد. امسال جشنواره فجر بدون افتتاحیه رسمی و یک روز زودتر کار خود را برای اهالی رسانه آغاز کرد.

صدای اعتراض‌ مهدویان و اهالی رسانه به گوش مسئولان جشنواره می‌رسد؟

* «بیرو» فیلمی زندگینامه‌ای درباره دوران زندگی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی کشورمان است؛ علیرضا بیرانوند البته خود به دلیل ابتلا به کرونا، در مراسم رونمایی این اثر در برج میلاد حضور نداشت.

صدای اعتراض‌ مهدویان و اهالی رسانه به گوش مسئولان جشنواره می‌رسد؟

از ویژگی‌های اکران این فیلم در جشنواره، می‌توان به حضور وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد.

سجادی با اشاره به نمونه این نوع فیلم‌ها در جهان گفت: ما نسبت به بسیاری از چهره‌های قهرمانان ورزشی دچار غفلت می‌شویم و این نوع فیلم‌ها می‌تواند یک نوع یادبود و بزرگداشت تلاش‌های این قهرمانان برای کشور باشد.

سجادی وزیر ورزش در جشنواره فجر

* اما زمزمه اعتراض‌ها نسبت به شرایط اجرایی جشنواره در نشست خبری فیلم بیرو شنیده شد؛ فضای محدود و نامناسب برگزاری نشست خبری  فیلم ها باعث ناراحتی و اعتراض خبرنگاران شد.

اعتراض خبرنگاران در جشنواره فجر

* این روند در نشست خبری مرد بازنده به اوج خود رسید؛ تا جایی که برخی عکاسان خبری نسبت به شرایط اعتراض خود را عملی نشان دادند و جلسه را ترک کردند. پس از آن انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در اطلاعیه ای نگرانی خود را از رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری جشنواره فیلم فجر اعلام کرد.

صدای اعتراض‌ مهدویان و اهالی رسانه به گوش مسئولان جشنواره می‌رسد؟

* کار به جایی رسید که جواد عزتی، هم با خبرنگاران هم صدا شد و گفت: هیچ کارگردان و بازیگری به اهالی رسانه ارجحیت ندارد؛ هر شخص که دارای کارت جشنواره است باید بتواند فیلم‌ها را تماشا کند. اگر تعداد کارت‌ها زیاد و ظرفیت سالن کم است، دست‌اندرکاران باید راهکاری برای آن پیدا کنند.

جواد عزتی

در برنامه نمایشی فیلم‌ها در برج میلاد، سانس ۱۳ و ۱۶ مختص اهالی رسانه و سانس ۱۹ و ۲۱:۳۰ برای مهمانان ویژه (!) در نظر گرفته شده است.

* در حالی خبرنگاران حاضر در جشنواره از رعایت نشدن اصول بهداشتی در جشنواره خبر می دهند که چند ساعت قبل از آغاز این رویداد، هاشمی .... از استقرار ناظران وزارت بهداشت در برج میلاد و تب سنجی و تست پی سی آر از افراد مشکوک به کرونا خبر داد!

محمدحسین مهدویان

از دیگر حواشی دیروز همچنین می توان به اعتراض و انتقاد مهدویان نسبت به کیفیت صدا و سالن پخش فیلم ها اشاره کرد. او در این باره گفت: اینجا (برج میلاد) محل جالبی برای برگزاری جشنواره است، اما اصلاً سالن استانداردی ندارد. صدا و پرده اصلاً خوب نیست و سالهاست این مشکل‌ها پابرجاست، اما کسی به آن توجه نمی‌کند.

روز اول جشنواره امسال نه با حاشیه هنرمندان که با حاشی خبرنگاران و اهل رسانه سپری شد. باید منتظر ماند و دید اعتراض خبرنگاران نسبت به شرایط اجرایی برگزاری جشنواره در برج میلاد تاثیری در روند آن دارد یا نه؟

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب