1400/11/12-16:20

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ ملت ایران می‌توانست قدرت جهانی باشد!

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ ملت ایران می‌توانست قدرت جهانی باشد!

یک کشور وقتی قدرت جهانی است که مدیرانش عناصری خبیر، فهیم، باهوش ، مدبر و کاربلد باشند و مردمانش مسیر رشد و تعالی و پیشرفت را طی کنند. ملت ایران با دولت های نهم و دهم می توانست یک قدرت جهانی در همه ابعاد آن و بویژه از نظر ارزش های انسانی باشد اما عوامل داخلی شیمون پرز این راه را سد کردند.

دولت بهار/ علی‌اکبر جوانفکر: آقای فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفته است: ما قدرت جهانی شده‌ایم و نباید آمریکا را خیلی تحویل بگیریم و قدمی در مذاکرات برداریم!

چند نکته:

۱- به فرض محال که ما قدرت جهانی شده باشیم، آیا قدرت جهانی شدن به معنای این است که دیگران از جمله یک قدرت جهانی دیگر مثل آمریکا را تحویل نگیریم؟!

۲- یعنی اگر قدرت جهانی شدیم، حق داریم دیگران را به حساب نیاوریم و با آنها از موضع تکبر و برتری جویی و سلطه طلبی برخورد کنیم؟!

۳- آیا به خاطر داشتن همین روحیه ها و رفتارهای غلط متاثر از آن نیست که دیگران هم به خودشان اجازه می دهند با ما برخورد تحقیر آمیز داشته باشند؟!

۴- گفته است که ما چون قدرت جهانی شده ایم نباید قدمی در مذاکرات برداریم! آیا باید در موضع ضعف و نیاز قرار داشته باشیم تا در مذاکرات، قدمی به جلو برداریم؟!

۵- با این موضعگیری، داریم به دشمن گرا می دهیم که اگر ما به قدرت جهانی تبدیل شویم شما را تحویل نمی گیریم و حاضر به مذاکره هم نیستیم!

۶- آیا داریم به دشمنان خط می دهیم تا از قدرتمند شدن یا قدرت جهانی شدن ایران جلوگیری کنند؟!

۷- اگر ما قدرت جهانی هستیم چرا وضعیت اقتصادی و شرایط زندگی ملت ایران مانند سایر ملت هایی که دولت هایشان دم از قدرت جهانی بودن می زنند نیست؟!

۸- ما با هیچ قدرت جهانی سر نزاع نداریم بلکه اختلاف ریشه ای ما با قدرت های شیطانی است که می خواهند از موضع برتری جویی با ملت ها مواجه شوند.

۹- برخورد تحقیر آمیز و از موضع بالا از طرف هر کس و با هر کس که باشد، عملی مذموم و شیطانی است.

۱۰- آیا کشوری که بسیاری از جوانانش جلای وطن کرده یا به دنبال راهی برای خارج شدن از سرزمین مادری خود هستند، می تواند ادعای قدرت جهانی بودن داشته باشد؟

۱۱- یک کشور وقتی قدرت جهانی است که مدیرانش عناصری خبیر، فهیم، باهوش ، مدبر و کاربلد باشند و مردمانش مسیر رشد و تعالی و پیشرفت را طی کنند.

۱۲- ملت ایران با دولت های نهم و دهم می توانست یک قدرت جهانی در همه ابعاد آن و بویژه از نظر ارزش های انسانی باشد اما عوامل داخلی شیمون پرز این راه را سد کردند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب