1400/11/12-21:17

مصوبات کمیسیون تلفیق درباره سربازی هنوز قطعی نیست

 مصوبات کمیسیون تلفیق درباره سربازی هنوز قطعی نیست

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوبات امروز کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: نمایندگان، اولویت‌های دولت را در انتشار ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی اقتصادی مالی و زیست محیطی را تعیین کردند. به این ترتیب  شرکت بازآفرینی شهری ایران برای انجام طرح‌های خود جهت تکمیل مصلای تهران در اولویت است.

زارع که در نشست خبری سخن می گفت اضافه کرد درباره مصوبات امروز کمیسیون متبوع خود همچنین گفته، ۲۰ هزار میلیارد ریال از اوراق مالی اسلامی به بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده پیرامون حرم های مطهر حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت احمدبن موسی (ع) تعلق می یابد که تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق به نسبت مساوی بر عهده دولت و شهرداری‌ها است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره مصوبه معافیت سربازی کمیسیون نیز توضیح داد و گفت: هیچ یک از مصوبات کمیسیون تلفیق درباره سربازی قطعی نیست و مصوبه کمیسیون تلفیق برای خرید سربازی رد شد. آخرین مصوبه کمیسیون معافیت متاهلان دارای 30 سال سن و دو فرزند است که کارت معافیت زمان صلح برای آنها صادر می شود.

«این مصوبات باید به تصویب صحن علنی و شورای نگهبان برسد.»  «مصوبات مربوط به سربازی از اختیارات ستاد کل نیروهای مسلح است و نیاز به مشاوره آنها دارد.» زارع بر این مسائل هم تاکید کرد. 

سایر مصوبات کمیسیون تلفیق به شرح زیر است:

 شرکت های بورسی به واریز ‌سود از طریق سجام ملزم می شوند و  در صورت تخلف از سجام، باید سود را با جریمه ۲۰درصدی به مردم بپردازند. سازمان بورس و اوراق بهادار نیز موظف به نظارت بر این ماده شد.

 مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تامین قیر رایگان در اختیار وزارت کشور وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و بسیج سازندگی گذاشته خواهد شد.

مبلغ گازرسانی روستایی و مناطق محروم و صعب العبور که در لایحه دولت مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق به ۳ هزار میلیارد تومان رسید.

وزارت نفت مکلف به احداث پتروپالایشگاه نفت به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز از محل منابع داخلی و مشارکت بخش غیر دولتی این پتروپالایشگاه‌ها اقدام کند.

مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی و هزار میلیارد هم برای آب رسانی به عشایر مصوب شد.

از محل افزایش هزینه آب بهای مشترکان شهری جهت آب رسانی به روستا‌ها تا ۷۰ درصد و عشایر تا ۳۰ درصد هزینه شود.

مشترکان برق روستایی، عشایری و چاه‌های روستایی از پرداخت عوارض معاف شدند و از محل ۶ هزار میلیارد تومان عوارض ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد برای توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هم جهت تولید برق با اولویت مناطق محروم، روستایی، عشایری، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی پیش بینی شد.

مالیات و عوارض ارزش افزوده طرح‌های تولیدی و پیمانکاران باید به حساب همان استان استقرار واحد تولیدی واریز شود.

 مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال از محل اوراق مالی اسلامی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی با تأیید ذی‌حسابی و بالاترین مقام دستگاه اجرایی اختصاص پیدا خواهد کرد.

مصوبات کمیسیون تلفیق باید به تصویب نمایندگان در نشست علنی و تأیید شورای نگهبان برسد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب