1399/05/29-10:45

الجزایری‌ها در مخالفت با امارات، نام خیابان دبی را به فلسطین تغییر دادند

الجزایری‌ها در مخالفت با امارات، نام خیابان دبی را به فلسطین تغییر دادند

مردم الجزایر در مخالفت با اقدام امارات عربی متحده برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نام یکی از خیابان های پایتخت این کشور را که " دبی " نام گذاری شده بود، به " فلسطین " تغییر دادند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، کاربران در شبکه‌های اجتماعی اقدام مردم الجزایر در تغییر نام خیابان " دبی " شهر الجزیره به " فلسطین " را جشن گرفتند و عنوان کردند که این اقدام یک پیروزی برای مردم فلسطین است.  

مرکز رسانه‌ای فلسطین روز چهارشنبه با اشاره به اینکه مردم الجزایر، اقدام امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا را نپذیرفتند، افزود: کاربران شبکه‌های اجتماعی اظهار داشتند که خیابان " دبی " در الجزایر که دارای مراکز تجاری بود و تجارت ارز در آن انجام می‌شد، در پاسخ

به اقدام امارات به فلسطین تغییر کرد و این اقدام نمادین مردم الجزایر با استقبال گسترده‌ای روبرو شد. 

بر اساس این گزارش،  اقدام مردم الجزایر در تغیر نام دبی به فلسطین تنها به عنوان خیابان ختم نشد و برخی از مدافعان فلسطین در اقدامی نمادین دیگری و در راستای رد عادی‌سازی روابط امارات با رژیم اشغالگر [ صهیونیستی ] نام فروشگاههای خود را از " دبی" به " فلسطین " تغییر دادند.  

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند. 

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است. 

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است. 

خیانت امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و غیر فلسطینی را به دنبال داشته است. 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب