1400/11/13-16:26

ابهام بزرگ در ادعای عجیب فدراسیون فوتبال

ابهام بزرگ در ادعای عجیب فدراسیون فوتبال

سایت فدراسیون فوتبال در حالی از تشکر فیفا بابت اقدامات صورت‌گرفته در اساسنامه خبر داده است که مجلس شورای اسلامی هیچ‌گونه مصوبه‌ای دراین‌باره نداشته است.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، سایت فدراسیون فوتبال امروز در «خبری فوری» از قول غلام رضا رفیعی مشاور حقوقی این فدراسیون مدعی شد که «فیفا با ارسال پیامی به فدراسیون فوتبال ایران، مراتب تبریک خود بابت اقداماتی را که در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال با کمک مراجع ذی‌صلاح ملی انجام شده است، اعلام کرد».

نه رفیعی و نه سایت رسمی فدراسیون فوتبال توضیح بیشتری دراین‌باره نداده‌ و نگفته‌اند که فیفا دقیقاً بابت کدام اقدام از فدراسیون ایران تشکر کرده است، با وجود این، آن چیزی که مشخص است این‌که ماجرا به بند یک اساسنامه درباره ماهیت فدراسیون بازمی‌گردد. سال گذشته پیش از برگزاری انتخابات، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تعهد دادند در مدت یک سال (تا 10 اسفند 1400) بند یک اساسنامه به تصویب مجلس برسد و مشکل حل شود.

فیفا این ایراد را وارد می‌دانست که فدراسیون ایران نباید نهاد عمومی غیردولتی باشد. گفته شده است اخیراً فدراسیون فوتبال نامه‌ای به فیفا ارسال و اعلام کرده است این فدراسیون، مؤسسه‌ای غیرانتفاعی و غیردولتی است، این در شرایطی است که مجلس هنوز بند یک اساسنامه فدراسیون را تصویب نکرده است.

فدراسیون تا چندی پیش تقریباً به‌صورت روزانه اعلام می‌کرد به کمک مجلس نیاز دارد و مسئولان این فدراسیون در صحبت‌های خود از مجلس درخواست کمک داشتند و کار به نامه‌نگاری با رئیس مجلس هم کشیده شد، اما چگونه است که اکنون فیفا بدون مصوبه مجلس از فدراسیون بابت اقدامات صورت‌گرفته تشکر کرده است؟ فدراسیون چگونه با فیفا مکاتبه کرده است و آیا به‌صرف اینکه یک نهاد نظارتی داخلی پاسخی درباره خصوصی بودن فدراسیون داده با فیفا مکاتبه کرده است؟ چرا فدراسیون فوتبال شفاف همه چیز را اعلام نمی‌کند و نمی‌گوید چگونه از درخواست‌ها و مصاحبه‌های بی‌شمار برای تأیید اساسنامه در مجلس، کار به تشکر فیفا آن هم بدون مصوبه مجلس رسیده است؟

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب