1400/11/14-14:32

حاشیه‌های روز سوم جشنواره فیلم فجر ۴۰

 حاشیه‌های روز سوم جشنواره فیلم فجر ۴۰

روز سوم چهلمین جشنواره فیلم فجر، با نمایش دو فیلم «برف آخر» و «لایه‌های دروغ» برای اصحاب رسانه پیگیری شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، در روز سوم جشنواره فیلم فجر چهلم، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد با توجه به وضع قرمز شهر تهران و اوج گیری شیوع بیماری کرونا، جشنواره فیلم فجر تمهیدات ویژه‌ای را برای کنترل بیماری در خانه جشنواره در نظر گرفته است.

*براساس این تمهیدات از این پس فقط امکان حضور عکاسان خبرگزاری‌های رسمی برای پوشش مراسم ورود عوامل فیلم در برج میلاد و نشست خبری فیلم وجود دارد، به این منظور از حضور سایر عکاسان و تصویربرداران جلوگیری می‌شد.

*در ادامه اکران فیلم های جشنواره برای اصحاب رسانه، دیروز دو فیلم «برف آخر» و «لایه های دروغ» به نمایش درآمدند. 

* «برف آخر» یکی از آثار حاضر در فجر امسال بود که پیشتر نام احسان علیخانی به عنوان تهیه کننده آن درج شده بود؛ همه امروز منتظر بودند تا علیخانی را در رونمایی این اثر در جشنواره فجر ببینند، اما این اتفاق نیفتاد.

به گفته مصطفوی تهیه کننده فیلم، اختلافی با احسان علیخاتی وجود نداشته؛ پروانه ساخت اولیه فیلم «برف آخر» به نام احسان علیخانی بوده و انصراف هم نداده است؛ اما به خاطر مشغله تولید «عصر جدید» پروانه ساخت را به نام مصطفوی تغییر داده و در کسوت سرمایه‌گذار و مشاور پروژه باقی مانده است.

* امین حیایی بازیگر این فیلم هم در نشست خبری گفت: نقد‌هایی که در هر جشنواره وارد می‌شود، باعث رشد همه عوامل از جمله بازیگران می‌شود. هر جشنواره فیلم فجر که می‌گذرد، پختگی برای ما بازیگران بیشتر می‌شود. با توجه به متنی که خوانده بودم فکر نمی‌کردم فیلم زیر پنج ماه جمع شود، اما آنقدر خدا با ما یار و عشق دوستان همراه بود فیلمبرداری فیلم دو ماه طول کشید. برای اینکه یک ابر در هوا باشد چند ساعتی صبر کردیم، سکانس آخر را گرفتیم و بعدش به برنامه عصر جدید آمدم، این همدلی و عشق بین گروه باعث شد کار زود جمع شود.

* بعداز اتمام نشست خبری برف آخر، حیایی در جمع خبرنگاران جشنواره فیلم فجر گفت: احسان علیخانی در حال آماده‌سازی فراخوان سری جدید برنامه «عصر جدید» است. هنوز داوران دور جدید مشخص نیستند و معلوم نیست در میان داوران باشم.

* دومین فیلم دیروز «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب بود. این فیلم اولین پروژه مشترک بین ایران و فنلاند و در سطح بین‌المللی است. این اثر سینمایی، درباره قهرمان آتش‌نشان ایرانی است که دچار مشکلاتی در زندگی خود می‌شود؛ رامین سهراب خود نقش آتش نشان را در این فیلم بازی می‌کند.

* اهالی رسانه به ساخته امیرحسین عسگری روی خوشی نشان ندادند و از لایه‌های دروغ انتقاد کردند. محسن صرافی تهیه کننده فیلم سینمایی لایه‌های دروغ هم گفت: بابت ارائه نظرات اهالی رسانه تشکر می‌کنم، اما ترجیحم این است که پاسخی به نظراتی که در آن‌ها توهین است، ندهم. کار به جایی رسید که پای ایرج ملکی (فیلمساز) هم به جشنواره فجر باز شد و چند نفر در نقد لایه های دروغ رو به عوامل فیلم گفتند، آیا می‌خواستید از ایرج ملکی الگو بگیرید یا با او رقابت کنید؟!

به نظر می رسد؛ هنوز هم تنور دوره چهلم جشنواره فیلم فجر گرم نشده و همه منتظر روز‌های آینده و اران فیلم های بهتر هستند.

در سومین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، علی بهادری جهرمی سخنگوی هیئت دولت و محمد علیزاده خواننده پاپ و رضا عطاران به برج میلاد آمدند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب