1400/11/23-15:16

تنها ۲۰ درصد آمریکایی‌ها به ریاست جمهوری بایدن امیدوارند

 تنها ۲۰ درصد آمریکایی‌ها به ریاست جمهوری بایدن امیدوارند

طبق نتایج یک نظرسنجی جدید، تنها یک پنجم مردم آمریکا معتقد هستند که رئیس جمهوری این کشور در درازمدت عملکرد موفقیت‌آمیزی خواهد داشت.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه هیل، ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی "مرکز تحقیقاتی پیو" معتقدند که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بلندمدت عملکرد موفقیت‌آمیزی خواهد داشت، در مقابل، ۴۳ درصد با این گزاره مخالفت کرده و ۳۷ درصد گفتند که برای نظر دادن در این مورد، باید زمان بیشتری بگذرد.

این نظرسنجی، که از ۱۰ تا ۱۷ ژانویه صورت پذیرفت، نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، کاهش پیدا کرده است.

در چنین روزهایی در سال گذشته، ۲۹ درصد از مردم آمریکا معتقد بودند که بایدن در درازمدت موفق خواهد بود و تنها ۲۶ درصد با مخالفت با این گزاره، اعلام کردند که چنین اتفاق نخواهد افتاد؛ در آن زمان، ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان در رای‌گیری اعلام کردند که به زمان بیشتری برای نتیجه‌گیری احتیاج دارند.

طبق یافته‌های این نظرسنجی، میزان محبوبیت کنونی جو بایدن ۴۱ درصد بوده و نسبت به آخرین نظرسنجی این موسسه - که به اواسط سپتامبر ۲۰۲۱ بازمی‌گردد - سه درصد کاهش داشته است.

همچنین به نظر می‌رسد محبوبیت بایدن میان افراد غیرمذهبی و پروتستان‌های سیاه‌پوست - که هر دو از وفاداران حزب دموکرات بایدن محسوب می‌شوند - کاهش یافته است. میزان محبوبیت بایدن در گروه نخست ۴۷ درصد است و این در حالیست که در آوریل سال گذشته، بایدن از رضایت ۷۱ درصدی رای‌دهندگان غیرمدهبی برخوردار بود.

علاوه بر این، محبوبیت جو بایدن میان پروتستان‌های سیاه‌پوست آمریکا که در مارس سال گذشته ۹۲ درصد بود، در تازه‌ترین نظرسنجی به ۶۵ درصد رسیده است.

این نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو، با شرکت ۵۱۲۸ تن برگزار شده و حاشیه خطای آن دو رصد است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب