1400/11/26-12:37

ادعای آمریکا درباره رو به پایان بودن زمان دستیابی به توافق هسته‌ای

 ادعای آمریکا درباره رو به پایان بودن زمان دستیابی به توافق هسته‌ای

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن درباره مذاکرات وین محتاط است ادعا کرد که زمان رسیدن به توافق هسته‌ای ایران رو به پایان است.

به گزارش دولت بهار، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ،در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود در جمع خبرنگاران درباره آخرین تحولات مذاکرات وین برای احیای برجام ادعا کرد که زمان برای دستیابی به توافق هسته‌ای رو به پایان است.

به گزارش پایگاه وزارت خارجه آمریکا، ند پرایس در اظهارات خود گفت: «نماینده و تیم مذاکره کننده ما در وین حضور خواهند داشت و  به این دلیل که ما اکنون در مراحل نهایی مذاکرات پیچیده خود با طرف‌های اصلی توافق هستیم، باید از نظر پیشرفت‌هایی که ممکن است در وین به آن دست یابیم، کمی محتاط‌تر باشیم.»

این مقام آمریکایی در ادامه به ارائه ضرب الاجل دروغین برای مذاکرات پرداخت و با تاکید بر این که این آخرین دور از مذاکرات است که تعیین می‌کند آیا بازگشت متقابل به برجام اتفاق می‌افتد یا خیر، مدعی شد که شرکای اروپایی واشنگتن از جمله چین و روسیه همه به دنبال دستیابی هرچه سریعتر به یک تفاهم هستند.

او در ادامه به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و ادعا کرد که زمان دستیابی به توافق رو به اتمام است و با توجه به پیشرفت هسته‌ای ایران زمان کمی برای رسیدن به توافق باقی مانده است و خیلی زود پیشرفت‌های هسته‌ای ایران باعث می‌شود تا مزایای برجام که در سال ۲۰۱۵ توافق شد، از بین برود.

ند پرایس در انتها به ادامه مذاکرات غیر مستقیم با ایران اشاره کرد و اظهار داشت که همه طرف‌های مذاکرات متفق القول بر اهمیت پایان دادن به مذاکرات در اسرع وقت و به هر صورت معتقد هستند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب