1399/05/30-10:19

حقو ق ملت فلسطین کالایی نیست که بر سر آن معامله شود

حقو ق ملت فلسطین کالایی نیست که بر سر آن معامله شود

رئیس جمهور تونس بر حمایت مستمر کشورش از فلسطینیان برای بازپس گیری حقوق مشروعشان از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت که حق فلسطینیان کالایی نیست که بر سر آن معامله شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، رئیس جمهور تونس امروز چهارشنبه بر موضع ثابت تونس در دفاع از حقوق فلسطینیان تاکید کرد و گفت که اطمینان دارد که ملت فلسطین حقوق مشروع خود را بازپس خواهد گرفت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «قیس سعید» در دیدار با «هایل الفاهوم» سفیر فلسطین در تونس تصریح کرد: «این حق(حق ملت فلسطین) و نه یک معامله یا کالایی است که در بازار معامله شود و  تا زمانی که انسان‌هایی آزاده( برای دفاع از حقوق ملت فلسطین) هستند، حق فلسطین هرگز از بین نمی‌رود».

قیس سعید درباره سازش امارات با رژیم صهیونیستی گفت: «ما در انتخاب کشورها دخالت نمی‌کنیم و با آنها مقابله نمی‌کنیم. ما به اراده دولت‌ها احترام می‌گذاریم، زیرا آنها در انتخاب خود و در برابر مردمشان آزاد هستند ، اما ما نیز مواضع خود را داریم که آزادانه بیان می‌کنیم، صرف نظر از بیانیه‌هایی که در انکار این یا آن موضع گیری صادر می‌شود».

رئیس جمهور تونس بر حمایت مستمر کشورش از فلسطینی‌ها برای بازپس گیری حقوق از دست رفته خود تاکید کرد و گفت: «تحمیل فرهنگ شکست از خود شکست خطرناک‌تر است».

هایل الفاهوم سفیر فلسطین در تونس هم از موضع ثابت و هوشیارانه رهبری و ملت تونس در حمایت مطلق از حقوق ملت فلسطین قدردانی کرد.

او افزود: «تونس  موضع ثابت خود در قبال حقوق فلسطینی‌ها را  در عمل و نه در کلام نشان داده است و با ملت فلسطین در مبارزه برای بازپس گیری حقوقش شریک است».

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب