1399/05/30-10:42

کمیته اخلاق فیفا "اینفانتینو " را تبرئه کرد

 کمیته اخلاق فیفا "اینفانتینو " را تبرئه کرد

کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال با انتشار بیانیه‌ای رئیس این نهاد جهانی را از هرگونه تخلف و نقض قوانین و مقررات تبرئه کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال که پرونده‌ای را علیه جیانی اینفانتینو (رئیس فیفا) به اتهام نقض مقررات و قوانین این کمیته گشوده بود، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس فیفا هیچ یک از قوانین مربوطه را نقض نکرده و به این ترتیب پرونده او را بست.

از ماه مِی‌ سال ۲۰۲۰ و در پی انتشار گزارش‌هایی علیه اینفانتینو در چندین رسانه، رئیس مرکز تحقیقات کمیته مستقل اخلاق فیفا تحقیقات اولیه‌ای را در رابطه با برخی اتهامات این مقام فیفا آغاز کرد.

علاوه بر این روز ۲۱ ژوئن سال ۲۰۲۰ نیز شکایتی علیه رئیس فیفا در کمیته اخلاق در رابطه با همین اتهامات مطرح شد.

از جمله اتهامات اینفانتینو رزرو پرواز شخصی از سورینام به ژنو و ملاقات مخفیانه با مایکل لائوبر دادستان کل سوئیس طی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بود.

ملاقات اینفانتینو با لائوبر به حدی اهمیت داشت که سران قضایی سوئیس پرونده‌ای مجزا در این رابطه تشکیل و اینفانتینو را تحت پیگرد قرار داده اند. آن‌ها استفان کلر را به عنوان دادستان ویژه مامور تحقیق این پرونده کرده اند.

اما حالا کمیته اخلاق فیفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که اینفانتینو هیچ یک از قوانین و مقررات این کمیته را زیر پا نگذاشته و مرتکب هیچ گونه تخلفی نشده است.

رئیس مرکز تحقیقات کمیته اخلاق با این استدلال که هیچ گونه اسناد و شواهدی دال بر نقض قانون از سوی اینفانتینو به دست نیامده است این پرونده را مختومه اعلام کرد.

پیش از این وکیل اینفانتینو نیز پیش بینی کرده بود که پرونده‌ای که به اتهام مشابه علیه رئیس فیفا در دادستانی سوئیس گشوده شده به زودی بسته خواهد شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب