1400/12/01-16:01

المپیک زمستانی با صدرنشینی نروژ به پایان رسید

المپیک زمستانی با صدرنشینی نروژ به پایان رسید

کاروان ورزشی نروژ با کسب ۱۶ مدال طلا، ضمن شکستن رکورد کسب مدال زرین، موفق شد در جایگاه نخست جدول رده‌بندی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن قرار گیرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی ۱۵ بهمن آغاز شد و امروز (شنبه) به پایان رسید. در این دوره از بازی‌ها کاروان ورزشی کشور نروژ با  کسب ۱۶ طلا، ۸ نقره و ۱۳ برنز در جایگاه نخست جدول رده‌بندی مدالی این دوره از بازی‌ها قرار گرفت و آلمان با کسب ۱۲ طلا، ۱۰ نقره و پنج برنز دوم شد. چین نیز با ۹ مدال طلا، چهار نقره و ۲ برنز در جایگاه سوم قرار گرفت.

نروژ با کسب ۱۶ مدال رکورد کسب مدال طلای ادوار بازی‌ها را از آن خود کرد. در دوره گذشته بازی‌ها در سال ۲۰۱۸ آلمان و نروژ به کسب ۱۴ مدال طلا بهترین عملکرد را داشتند.

در این دوره از بازی‌ها اتفاقات مهم و عجیبی رقم خورد و برخی از ورزشکاران در کمال ناباوری به مدال رسیدند. یکی از این ورزشکاران «کولبی استیونسون» آمریکایی بود که در سال ۲۰۱۶ به خاطر یک تصادف مرگبار دچار شکستگی جمجمه شده بود و تا آستانه مرگ پیش رفت. او از ۳۰ ناحیه جمجمه دچار شکستگی شد و سه روز در کما بود. استیونسون موفق به کسب مدال نقره رشته اسکی آلپاین شد.

«مکس پاروت» کانادایی نیز که در سالیان گذشته ۱۲ دوره شیمی درمانی را پشت سر گذاشته بود موفق به کسب مدال طلا در این دوره از بازی‌ها شد.

کاروان ورزشی ایران که با سه ورزشکار در این دوره از بازی‌ها حضور داشت، نتوانست عملکرد چشمگیری داشته باشد. عاطفه احمدی ملی‌پوش اسکی آلپاین که در مانش نخست در جایگاه پنجاه و هفتم قرار گرفته بود در مانش دوم موفق به عبور از خط پایان نشد و بدون ثبت جایگاهی به کار خود در این دوره از بازی‌ها پایان داد. بهترین عنوان ایران در المپیک زمستانی به دانیال ساوه‌شمشکی  در اسکی صحرانوردی رسید که موفق شد عنوان هشتاد و چهارم  را کسب کند.

یکی از نقاط سیاه کاروان ایران مثبت شدن تست دوپینگ حسین ساوه‌شمشکی بود که موجب شد تا وی از دهکده بازی‌ها دیپورت شود.

با پایان بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی، قرار است شهر پکن در چند روز آینده میزبان بازی‌های پارالمپیک زمستانی۲۰۲۲ باشد. این دوره از بازی‌ها روزهای ۱۳ تا ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد.

الهه قلی‌فلاح اسکی‌باز نابینا، ابوالفضل خطیبی در رشته صحرانوردی و صدیقه روزبه و حسین سولقانی در اسنوبرد ورزشکاران اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک زمستانی هستند. کاروان ورزشی ایران قرار است پنجم اسفند راهی چین شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب