1400/12/08-10:14

اوکراین: نیروهای روسیه وارد «خارکیف» شدند

 اوکراین: نیروهای روسیه وارد «خارکیف» شدند

پس از گزارش‌ها درباره درگیری‌های شب گذشته، مشاور وزیر کشور اوکراین گفت نیروهای روسیه وارد شهر «خارکیف» دومین شهر بزرگ اوکراین شده‌اند.

به گزارش دولت بهار، مشاور وزیر کشور اوکراین از ورود نیروهای روسی به «خارکیف» دومین شهر بزرگ اوکراین و درگیری در این شهر خبر داد.

رسانه‌های اوکراینی و کاربران شبکه‌های اجتماعی پیش‌تر گفته بودند پس از درگیری‌های شدید شب گذشته، شماری از خودروهای زرهی روسیه وارد شهر خارکیف شده‌اند. یک مقام ارشد پنتاگون هم بامداد جمعه با بیان این که روسیه نیروهای بیشتری را در خارکیف مستقر کرده و نبردها همچنان در آنجا ادامه دارد، افزود: روسیه هنوز کنترل مراکز عمده جمعیتی را که برای تقویت کنترل خود در اوکراین ضروری می‌داند، به دست نگرفته‌ است.

به گفته سفیر اوکراین در اتریش، درگیری‌های شدیدی در شهر خارکیف در جریان است. طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «اوله سینگوبوف» فرماندار منطقه‌ای گفت نیروهای اوکراینی امروز (یکشنبه) در خیابان‌های شهر خارکیف در شمال شرق اوکراین با نیروهای روسی می‌جنگند. وی افزود: خودروهای سبک دشمن روسی به خارکیف از جمله مرکز شهر نفوذ کرده‌اند. نیروهای مسلح اوکراین در حال نابودی دشمن هستند. ما از غیرنظامیان می‌خواهیم که بیرون نیایند. 

ویدئوهای منتشر شده توسط «آنتون هراشچنکو» مشاور وزیر کشور اوکراین و سرویس دولتی ارتباطات و حفاظت اطلاعات ویژه اوکراین، چندین خودروی نظامی سبک را نشان می‌دهد که در امتداد یک خیابان حرکت می‌کنند و همچنین به طور جداگانه یک تانک در حال سوختن که در حال عبور است.

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه می‌گوید دو شهر بزرگ در جنوب و جنوب شرقی اوکراین را محاصره کرده است. 

اوضاع پایتخت اوکراین هم به گفته معاون شهردار کی‌یف بعد از درگیری‌هایی نیمه شب گذشته، آرام است و این شهر تحت کنترل اوکراین است. وزیر دفاع اوکراین امروز (یکشنبه) اعلام کرد: ۷۲ ساعت مقاومت کردیم و هرگز متوقف نمی‌شویم. به نبرد با روسیه اشغالگر ادامه می‌دهیم.

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب