1400/12/11-11:05
در اجتماع مردم عشایر مغان؛

دکتر احمدی نژاد: قدرتهای شیطانی در پشت پرده، جهان را بین خودشان تقسیم کرده اند + فیلم

دکتر احمدی نژاد: قدرتهای شیطانی در پشت پرده، جهان را بین خودشان تقسیم کرده اند + فیلم

دکتر احمدی نژاد با اشاره به حمله نظامی روسیه به اوکراین گفت: مردم اوکراین چه گناهی کرده اند؟ آنها هم انسان هستند، می خواهند زندگی کنند و اختیارشان و زمین و ثروت و امکانات کشور دست خودشان باشد، اما قدرت های جهانی با همدیگر و پشت پرده به توافق رسیدند و دنیا را بین خودشان تقسیم کردند. به روسیه گفتند که اوکراین را بگیرد، به چین گفتند بر تایوان تسلط پیدا کند، ما هم بعدا می رویم ایران را می گیریم. آیا اینها انسان هستند!؟

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد روز گذشته طی سخنانی در اجتماع مردم عشایر مغان، به تشریح فلسفه  بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمدبن عبدالله(ص) پرداخت و گفت: آن حضرت مبعوث شد تا ارزش و حقیقت تک تک انسان ها را زنده کند و به تاریخ و بشریت بگوید که نفر به نفر انسان ها، ارزشمند، مهم و قابل احترام هستند، همه باید عزیز و در رفاه، امنیت و صلح و برادری باشند. هیچکس بر دیگری برتری، حق تسلط ، خود بزرگ بینی، تحقیر یا دست اندازی به اموال دیگر انسان ها را ندارد.

متن کامل سخنان دکتر احمدی نژاد در جمع مردم خون‌گرم پارس آباد مغان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

خدای بزرگ را سپاسگزارم که یک بار دیگر فرصت داد به دشت مغان سفر کنیم و از نزدیک چهره های مومن، باوفا، دوست داشتنی، مهربان و فداکار عشایر مغان را زیارت نماییم.

مبعث پیامبر بزرگ اسلام و عالم بشریت، حضرت محمد مصطفی(ص) را به همه شما، ملت ایران و جامعه بشری تبریک عرض می کنم.

پیامبر(ص)، مظهر رحمت خدا بود. جنس او برای همه انسان ها رحمت بود. آمد تا ارزش و حقیقت تک تک انسان ها را زنده کند و به تاریخ و بشریت بگوید که نفر به نفر انسان ها، ارزشمند، مهم و قابل احترام هستند، همه باید عزیز، در رفاه، امنیت و صلح و برادری باشند. هیچکس بر دیگری برتری ، حق تسلط ، خود بزرگ بینی، تحقیر یا دست اندازی به اموال دیگر انسان ها را ندارد. خدا مهربان است و همه را دوست دارد و متعلق به همه انسان هاست. او آمد که بگوید دین برای شما و در خدمت شما، کمال، آسایش، برادری، امنیت، صلح و عدالت است.

پیامبر آمد تا انسان ها را با هم متحد کند و بگوید با هم جنگ و اختلاف نکنید تا ریشه جنگ، آدم کشی و چپاول از زمین برچیده شود. همه پیامبران همین پیام را آوردند اما با توجه به ظرفیت جامعه در هر زمان، بخش و سطحی از آن را عرضه کردند و پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) همه پیام، همه راه هدایت و کمال را آورد.

امروز جامعه بشری بیش از همیشه تاریخ، نیازمند راه پیامبران، مخصوصا پیامبر خاتم(ص) و راه انسان های صالح است اما متاسفانه بعد از هر پیامبر و بعد از هر نهضتی که مردم با رهبری پیامبران برای عدالت، برادری و انسانیت برپا کردند، شیطان و طواغیت آمدند و مجدد مسیر حرکت را به سمت گمراهی، اختلاف، برتری جویی، چپاول، دزدی، تحقیر انسان ها و ایجاد دعوا و جنگ و درگیری بین انسان ها سوق دادند.

در طول تاریخ، هرجا جنگ، کشتار، تبعیض، ظلم و بی عدالتی بوده، نشانه انحراف از راه پیامبران، سیطره طاغوت ها، ظالمین، فاسدها و خودپرست ها بر جوامع انسانی است.. همین الان از 7 و نیم میلیارد جمعیت زمین، 3 و نیم میلیارد فقیر وجود دارد. انبارها پر از بمب های اتم و سلاح های کشتار جمعی شده است. طاغوت ها، شیاطین و خودپرست ها می خواهند 7 و نیم میلیارد جمعیت را له و سرکوب کنند تا خودشان در کاخ ها و در ناز و نعمت باشند. دستشان در جیب تک تک انسان هاست و از حاصل زحمات تک تک آنها چپاول می کنند تا دو روز دنیا را بچرند و ببرند و آن طوری که خودشان می خواهند بریز و بپاش کنند.

پیامبران آمدند که بگویند مردم؛ انسانیت، شرف، وفاداری، محبت، خدمت به انسان ها و رفع مشکلات آنها مهم است. آن کسی ارزشمندتر است که خادم تر و به فکر زندگی مردم است. اما ببینید چه چیزی را در دنیا درست کرده اند! سلاح هایشان را به رخ می کشند. این یکی می گوید من بمبی دارم که 500 برابر قوی تر از بمب هیروشیماست! آن یکی می گوید من موشکی دارم که 500 برابر قوی تر از بمب هیروشیما است! آیا بمب و موشک جز برای آدم کشی است؟ چطور شده که یک عده در دنیا به داشتن ابزار آدم کشی افتخار می کنند و می گویند چون ما این ابزار را در اختیار داریم و بهتر بلدیم مردم را بکشیم باید آقا و حاکم دنیا باشیم و همه باید از ما تبعیت کنند؟ اگر کسی در جایی خطا یا تصادف کند یا حیوانی را زیر بگیرد، همین ها برای آسیب دیدن محیط زیست، اجلاس برگزار می کنند و بیانیه می دهند؟! گرچه که آن هم کار خوبی نیست و حیوان هم محترم است اما همان ها انبارهایشان را از سلاح هایی پر کرده اند که با یک بمب، میلیون ها انسان را بکشند.

مردم اوکراین چه گناهی کرده اند؟ آنها هم انسان هستند، می خواهند زندگی کنند و اختیارشان و زمین و ثروت و امکانات کشور دست خودشان باشد، اما قدرت های جهانی با همدیگر و پشت پرده به توافق رسیدند و دنیا را بین خودشان تقسیم کردند. به روسیه گفتند که اوکراین را بگیر، به چین گفتند تایوان را بگیر، ما هم بعدا می رویم ایران را می گیریم.آیا اینها انسان هستند!؟

به نظرم اگر بخواهیم اینها را معرفی کنیم، باید بگوییم خود شیطان هستند که در لباس انسان ظهور کرده اند و می خواهند انسان ها را تحقیر و له کنند. البته من گفته ام که اصل کار شما غلط است. به چه حقی برای سرنوشت انسان ها تصمیم می گیرید؟

من از طرف شما ملت ایران و عشایر غیور یک کلمه به آنها گفتم و تصریح کردم که شما پشت صحنه می نشینید و برای ملت ایران تصمیم می گیرید؟ بله در ایران مشکلات خیلی زیاد است، مردم از مقامات کشور و روند اداره کشور ناراضی هستند. اما اگر راجع به ایران، در ذهنتان نقشه شیطانی باشد و بخواهید به ایران لطمه ای وارد کنید، بدانید که لازم نیست از همه ایران، مردم بسیج شوند، همین عشایر غیور مغان، قلم پاهای شماها را خرد خواهند کرد.

اینجا ایران، دیار شیران و مردان و زنان قهرمان است. چند هزار سال ملت ایران، عشایر و طوایف گوناگون با برادری و محبت در کنار هم ایران را حفظ کرده اند، حالا شما خیال کردید 4 تا توپ و موشک و هواپیما دستتان آمده و بعضی حاکمان و مقامات ضعیف در دنیا و در ایران به شما اعتنا می کنند، روی شما حساب می کنند و حرف های شما را گوش می کنند، ملت ایران هم تسلیم شما خواهد شد؟! من می خواهم بگویم شما اشتباه می کنید. ملت ایران ملت صلح دوست است و دلش می خواهد با همه دنیا ارتباط برادرانه و دوستانه داشته باشد، بد کسی را نخواسته است. ملت ایران صلح و عدالت را برای همه می خواهد، به هیچ کجا تجاوز نمی کند و از جنگ خوشش نمی آید. ملت ایران مخالف جنگ و ظلم و تجاوز است اما اجازه نخواهد داد که یک بیگانه، کوچکترین نگاه سلطه طلبانه ای، به ذره ای از خاک ایران داشته باشد.

بیایند تاریخ منطقه مغان را مطالعه کنند. در همین دوره ای که صدام به دستور قدرت های بزرگ به ایران حمله کرد، ببینید مردم مغان برای دفاع از وجب به وجب این سرزمین، چه فداکاری ها کردند. من اطلاع دارم، در حالیکه مردم مغان در فشار و سختی بودند، بسیاری از جوانان را به مصاف با دشمن متجاوز اعزام کردند و از خوراک خودشان برای مدافعان وطن زدند. امیدواریم این انسان های به ظاهر انسان منحرف شده از مسیر انسانیت، اصلاح و هدایت شوند و دست از این بازی های قدرت بردارند و اجازه دهند مردم در آرامش زندگی کنند، ثروت ملت ها مال خود ملت ها باشد، سرزمین ملت ها مال خودشان باشد تا جهان روی صلح و آرامش را ببیند.

از طرف شما به آنها می گویم؛ آن دورانی که شما بخواهید با اسلحه بر دنیا حکومت کنید گذشته است. بزودی حرکت عمومی ملت ها، بساط تمام ظلم ها را از جهان ریشه کن خواهد کرد. ما داریم می بینیم، اگر قبول ندارید در کل دنیا یک نظرسنجی و همه پرسی برگزار کنید تا ببینید مردم چه می گویند؟ مردم شماها را قبول ندارند. قریب به اتفاق شماها با زور، تقلب، کشتار و تهدید حاکم شده اید و حالا آمده اید بمب اتم خودتان را به رخ ملت ها می کشید؟ وقتی سیل ملت حرکت کند، اسلحه به چه دردی می خورد؟ توپ و تانک و هواپیما به درد نمی خورد. چه کسی می تواند با سیل ملت ها مقابله کند؟ من امیدوارم که اصلاح شوند و از بازی های کثیفی که شروع کرده اند تا دنیا را دوباره بین خودشان تقسیم کنند دست بردارند و به راه ملت ها برگردند.

من افتخار داشتم که نزدیک به 4 سال در استان اردبیل، در خدمت مردم و بویژه عشایر عزیز و غیور مغان باشم. بارها سفر کردم و با مردم گفت وگو نمودم و پای درد دل هایشان نشستم. تا حد زیادی با مسائل استان و دشت مغان آشنا هستم و می دانم چه گذشته است. نمی خواهم الان مشخصا راجع به این موضوع صحبت کنم اما یک فرمولی را می خواهم بدهم، ببینید که همه مسائل، در سایه اجرای آن حل خواهد شد. حرف من خیلی ساده است. می گویم این ثروتی که خدا روی زمین قرار داده است، متعلق به مردم است. هیچ حکومت و قدرتی حق ندارد به بهانه های گوناگون، این ثروت را از دست مردم خارج کند و در اختیار خودش بگیرد.

این ثروت؛ زمین، جنگل، معدن، آب و انرژی بر اساس قانون و عدالت باید کاملا به مردم برگردد و در اختیار مردم قرار بگیرد. خداوند آنقدر ثروت در زمین قرار داده است که اگر یک بخشی از این ثروت، در اختیار مردم قرار باشد، نه تنها فقیری باقی نمی ماند، بلکه همه مردم در رفاه زندگی می کنند. مشکل این است که ثروت در انحصار یک عده قرار گرفته است. بخشی از آن در اختیار دولت و نهادها و شرکت های دولتی است و هر جایی را که بهترین بخش بوده، تصاحب کرده اند. بخش دیگر آن هم در اختیار افرادی است که به نوعی به آنها وصل هستند والّا کسی به آنها وصل نباشد، نمی تواند پولدار شود. ثروت را در اختیار گرفتند و اکثریت مردم دستشان خالی است.

من یادم هست که در دولت دهم تصویب کردیم تا طبق قوانین، شرکت ها و موسسات به مردم برگردد و مردم سهامدار شوند. برقراری عدالت، سخت ترین مرحله است. چقدر مقاومت بود و الان هم هست. آن زمان به ما می گفتند اگر این شرکت هایی که مال دولت است به قیمت مفت به یک نفر بدهیم که وابسته به آنهاست، خصوصی سازی درست انجام شده است اما اگر می گفتیم این را به صورت سهام عدالت در بین ملت تقسیم کنید، فریاد برمی آوردند که اقتصاد خراب شد! آنجایی که ثروت دست مردم می رود، می گویند اقتصاد خراب شد و آنجایی که به جیب یک عده خاص می رود، می گویند درست است و اقتصاد جز این نیست!

امیدوارم در ایران هم یک عده سر عقل بیایند و در کنار مردم قرار بگیرند، با مردم زندگی کنند، اجازه بدهند ملت ایران از ثروتی که خدا در زمین قرار داده است، استفاده کنند. بد است که یک مسئول دولتی بیاید بگوید 60 میلیون نفر در ایران نیازمند کمک دولت هستند! چرا باید اینگونه باشد؟ این را معکوس کنیم و اجازه دهیم ثروت به دست مردم برسد و دولت محتاج کمک مردم باشد. دولت به خودی خود که چیزی نیست. مگر دولت آقا و صاحب مردم است؟ ثروت به مردم برگردد و بعد اگر دولت خواست کاری انجام بدهد، سراغ مردم برود و بگوید یک پولی بدهید تا من این کار را انجام بدهم. امیدوارم خودشان انجام بدهند. اما اگر خودشان انجام ندهند، بزودی حسرت آن را خواهند خورد، چون ملت این کار را انجام خواهد داد.

ملت بسیار فهیم ایران، همیشه تابع ضابطه، قانون، عدالت و برادری بوده و منظم ترین ملت دنیا  و اهل حلال و حرام است و همیشه همراه است و تبعیت می کند. اینهمه ثروت در اختیار نهادها و بنیادها و دولت است. اجازه بدهید این ثروت در اختیار مردم قرار گیرد تا بتوانند زندگی و فعالیت و تولید کنند.

در آخر عرایضم چند کلمه ترکی صحبت می کنم: بسیار خوشحالم که خدا توفیق داد دوباره به دیدار شما بیایم. من فدایی ملت ایران هستم. افتخار می کنم که خادم شما هستم. این افتخار ابدی من است که تا آخر عمر خدمتگزار ملت ایران هستم. خدا همه شما را حفظ کند. از همه شما تشکر می کنم. یک بار دیگر این عید بزرگ را خدمت شما تبریک عرض می کنم. ان شاءالله به برکت وجود پیامبر اسلام(ص) و به برکت وجود امام زمان(ع)، به زودی زود، تغییرات به نفع ملت انجام خواهد گرفت.

موفق و سربلند و پیروز باشید.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب