1400/12/13-13:32

انفجار تروریستی در مسجد شیعیان پیشاور پاکستان

 انفجار تروریستی در مسجد شیعیان پیشاور پاکستان

منابع خبری از وقوع انفجاری قوی در پیشاور پاکستان خبر می‌دهند.

به گزارش دولت بهار به نقل از الجزیره، منابع محلی می‌گویند یک بمب قوی در مسجد شیعیان در شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان منفجر شده است.

گفته شده تاکنون جان باختن ۳۰ نفر در این حمله تائید شده است. تعداد زیادی از حاضران در مسجد نیز زخمی شده‌اند که حال بسیاری از آنان وخیم گزارش شده است.

پلیس گفته انفجار زمانی رخ داد که نمازگزاران در مسجد «کوچا ریسالدار» در شهر قدیمی پیشاور برای نماز جمعه جمع شده بودند. منابع بیمارستانی در پیشاور اعلام کرده‌اند به دلیل شدت انفجار و تعداد مجروحین، دچار آشفتگی شده‌اند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان این حمله را محکوم کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته اما به نظر می‌رسد داعش یا گروه‌های تکفیری و افراطی پاکستان مانند تحریک طالبان مسئول این حمله مرگبار باشند.

محمد سجاد خان، از مقامات پلیس پیشاور در مورد این انفجار گفت: ما در وضعیت اضطراری هستیم و مجروحان در حال انتقال به بیمارستان هستند. ما در حال بررسی ماهیت این انفجار هستیم، اما به نظر می رسید که یک حمله انتحاری بوده است.

گفتنی است شیعیان در پاکستان همواره هدف حملات تروریستی و کشتار گروه‌های افراطی و تکفیری قرار دارند. شیعیان به دلیل عدم تامین امنیت همیشه از حکومت مرکزی پاکستان انتقاد دارند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب