1400/12/13-14:25

اخباری از آماده‌باش ارتش کره شمالی برای جنگ جهانی سوم

 اخباری از آماده‌باش ارتش کره شمالی برای جنگ جهانی سوم

بر اساس گزارش‌ها مقامات کره شمالی به فرماندهان ارتش کشورش گفته‌اند در بحبوحه درگیری‌ جاری بین اوکراین و روسیه برای جنگ جهانی سوم آماده باشند.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه لاتین تایمز، مقامات ارشد کره شمالی به اعضای حزب حاکم کارگر در این کشور گفته‌اند که پس از حمله روسیه به اوکراین برای بسیج قوا آماده باشند.

به گزارش پایگاه موسوم به "رادیو آسیای آزاد" (RFA )، مقامات کره شمالی پیش از انتشار اطلاعات درباره حمله به اوکراین برای عموم مردم این کشور، تا چندین روز از پخش اخبار مربوط به این حمله خودداری کردند. همچنان که این حمله در حال انجام بود و پس از اینکه نیروهای روسیه حمله گسترده‌ای را به اوکراین انجام دادند، رهبران حزب حاکم کارگر در کره شمالی برای مدت دو روز نشست‌هایی خصوصی را برگزار کردند. طبق این گزارش مقامات پیونگ یانگ در ضمن بحث‌هایشان در خصوص اقدامات خود در پاسخ به روابط بین المللی خود با یک "همپیمان قدرتمند" جلوی انتشار اخبار مربوط به این حمله را گرفتند.

مقامات دولتی به RFA گفتند، مقامات کره شمالی روزها منتظر ماندند تا به ملت درباره تهاجم روسیه به اوکراین اطلاع دهند، ابتدا فقط اخبار مربوط به این حمله را به اطلاع اعضای حزب حاکم کارگر در نشست‌های خصوصی رساندند و آنها بعداً این اخبار را علنی کردند.

  یک مقام استان موسوم به پیونگان شمالی به RFA گفت: "هر کمیته منطقه ای وابسته به حزب در استان به همه اعضای حزب اطلاع داد که متحد قوی ما؛ روسیه در حال جنگ است."

منبع استان پیونگان شمالی گفت: "روابط بین‌المللی با روسیه در حال جنگ، تیره هستند، بنابراین کمیته منطقه‌ای حزب خواستار آن شد که همه برای بسیج شدن در هر زمان آماده باشند." دستور صادر شده این بود، کره شمالی آماده باشد "تحت هر شرایطی فورا وارد جنگ شود."

یکی از ساکنان استان هامگیونگ شمالی به RFA گفت: پس از اینکه این خبر به اعضای حزب در این استان واقع در شمال شرقی کره شمالی منتقل شد، به سرعت در بین مردم پخش شد.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی موضع این کشور در قبال درگیری اوکراین را بیان کرد و بیشتر تقصیرها را متوجه آمریکا و متحدان غربی آن دانست.

او اظهار کرد: آنها (غربی ها) با ویران کردن عراق، افغانستان و لیبی، عباراتی در مورد احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی در قبال وضعیت اوکراین که به سبب کارهای خودشان دچار انفجار شد به زبان می آورند. این اصلاً منطقی نیست.

این اولین بیانیه رسمی پیونگ یانگ در مورد جنگ در اوکراین بود، اگرچه یک مقاله منتشر شده در وبسایت این وزارتخانه نیز شدیدا به واشنگتن به دلیل "خودکامگی و خودسری" آن بود که باعث متزلزل شدن صلح و ثبات بین المللی شده، حمله کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب