1400/12/15-19:09
در پیامی بمناسبت روز درختکاری؛

دکتر احمدی نژاد: امیدواریم ملت ایران در برداشتن گام آخر و تحقق رویاها و آرزوهای تاریخی پیشگام و پیشقدم باشد + فیلم و تصاویر

دکتر احمدی نژاد: امیدواریم ملت ایران در برداشتن گام آخر و تحقق رویاها و آرزوهای تاریخی پیشگام و پیشقدم باشد + فیلم و تصاویر

دکتر احمدی نژاد امروز یکشنبه به مناسبت روز درختکاری در میدان ۷۲ نارمک اقدام به کاشت یک نهال کرد و سپس در سخنانی، درخت کاری را یکی از این سنت های ایرانیان خواند و گفت: اگر به روزی برسیم که هر فردی و در هر روزی از سال، درختی از انسانیت، صداقت، محبت، عشق و خدمت به دیگران بکارد، جهان به بهشت زیبایی از انسانیت و عشق و محبت تبدیل خواهد شد.

به گزارش دولت بهار، متن پیام دکتر احمدی نژاد به مناسبت روز درختکاری به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

خدای بزرگ را سپاسگزارم که امروز موفق شدیم به نشانه دوستی و عظمت و سرزندگی و خرمی ملت ایران و همه انسان ها، درختی را اینجا بکاریم.

درختکاری یکی از سنت های بسیار ارزشمند ایرانیان است. تاریخ و فرهنگ ایران مملو از سنت های انسانی است. تمام این سنت ها در جهت زندگی بهتر، سعادت، صداقت، همبستگی، دوستی، محبت، عدالت، آزادی و آزادگی است.

ایرانیان در گذشته، در هر ماه جشن داشتند. در بعضی از ماه ها دو جشن برگزار می کردند. این جشن ها به مناسبت های گوناگون برگزار می شد، به مناسبت نعمت هایی است که خدا عنایت فرموده و زیبایی هایی که آفریده و فرصت های اجتماعی که برای همبستگی و زیست بهتر و متعالی تر در اختیار انسان ها قرار داده است.

یکی از این سنت های زیبا، درختکاری است. درخت نماد زندگی، خرمی، باروری و ثمردهی است. خدا را سپاسگزاریم که امروز موفق شدیم درختی را بکاریم. اگر به روزی برسیم که هر فردی، در هر روزی از سال یک درخت بکارد و مهم تر از آن، درختی از انسانیت، صداقت، محبت، عشق و خدمت به دیگران بکارد، می بینیم که جهان چه بهشت زیبایی از انسانیت و عشق و محبت خواهد شد.

امیدواریم برای آن روز، روزی که حقیقت و اصل انسان، انسان کامل، خرمی دوران ها و بهار انسان ها بیاید و موانع را با کمک انسان ها برطرف کند و روح و ذات و فطرت انسان، از همه اسارت های تحمیلی شیاطین آزاد شود و انسان ها در یک پیوند عمیق عاشقانه با هم زندگی کنند و بسازند و بسازند. آن روز چقدر زیبا خواهد شد.

امیدواریم ملت ایران، همچنانکه در طول تاریخ در سیر کمال و جامعه انسانی پیشگام بوده، ان شاءالله در برداشتن این گام آخر و تحقق رویاها و آرزوهای تاریخی هم پیشگام و پیشقدم باشد.

خوشحالیم که این سنت دیرینه با روز سوم شعبان، میلاد بزرگمرد عالم هستی و انسان کامل، امام حسین(ع) مصادف شده است. امامی که نام و یاد او آزادگی، عشق و انسانیت را در دل تک تک انسان ها به جوش و خروش می آورد. مرد بزرگی که خود را فدا کرد تا از حیثیت انسان در این کره خاکی در برابر شیاطین دفاع کند. او که فداکاری اش موجب آبرو برای همه آزادی خواهان و عدالت طلبان در کل تاریخ شد.

خدا را شکر می کنیم که روز درختکاری با این میلاد عظیم به هم پیوند خورده است. امیدواریم که بزودی زود، راه امام حسین(ع) که راه انسانیت، تعالی، کمال و راه امام عصر(ع) است، ان شاءالله جهانی شود و همه انسان ها در این مسیر نورانی با هم حرکت کنند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب