1400/12/15-22:16

پاپ: درگیری در اوکراین عملیات نیست جنگ است

پاپ: درگیری در اوکراین عملیات نیست جنگ است

پاپ تاکید کرد درگیری کنونی در اوکراین یک جنگ تمام‌عیار است.

به گزارش دولت بهار به نقل از گاردین؛ پاپ فرانسیس در جمع کسانی که در میدان سنت‌پیتر واتیکان تجمع کرده بودند گفت: اوضاع کنونی در اوکراین، یک جنگ است نه یک عملیات نظامی ساده.

رهبر مسیحیان کاتولیک ادعای روسیه مبنی بر اجرای یک «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را رد کرد و گفت که این کشور درگیر یک جنگ شده است.

پاپ فرانسیس گفت: در اوکراین رودخانه های خون و اشک جاری است. این تنها یک عملیات نظامی نیست، بلکه جنگی است که منجر به مرگ، ویرانی و بدبختی می شود.

به گزارش دولت بهار، پاپ فرانسیس در سخنرانی یکشنبه آنجلوس خود در میدان سنت پیتر، جایی که ۲۵ هزار نفر در آنجا حضور داشتند و برخی از آنها پرچم اوکراین را حمل می کردند، گفت:

 رودخانه های خون و اشک در اوکراین جاری است.  این فقط یک عملیات نظامی نیست، بلکه یک جنگ است که مرگ، ویرانی و بدبختی را می کارد.  تعداد قربانیان و همچنین مردم فراری به ویژه مادران و کودکان در حال افزایش است.  نیاز به کمک های بشردوستانه در آن کشور آشفته ساعت به ساعت به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

 من از صمیم قلب درخواست می‌کنم که کریدورهای بشردوستانه واقعاً ایمن شوند و کمک‌ها تضمین شود و دسترسی به مناطق محاصره شده تسهیل شود تا به برادران و خواهران خود که تحت ستم بمب‌ها و ترس هستند، تسکین دهیم.

 من از همه کسانی که پناهندگان را می پذیرند تشکر می کنم.  مهمتر از همه، من التماس می کنم که حملات مسلحانه متوقف شود و مذاکره - و عقل سلیم - پیروز شود و حقوق بین الملل یک بار دیگر رعایت شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب