1400/12/17-09:44

طالبان امارت اسلامی دختران معترض را پس از تجاوز به قتل رساندند!

یکی از ولسوال‌ها در ولایت جوزجان برای خود حرمسرا جور کرده و دستور داده است همه دختران دانشجوی ولسوالی را در یک لست ثبت کنند.

به گزارش خبرنگاران صدای افغانستان از منابع موثق در شبرغان، ولسوال یکی از شهرستان‌های مرزی استان جوزجان هر روز بسراغ یکی از خانواده‌ها در این منطقه و یا قریه‌های مربوطه رفته و بزور دختران آن‌ها را که بیشتر از دانشجویان هستند، از پیش آن‌ها گرفته و با خود می‌برد‌. در برابر اعتراض فامیل دختر و مردم محل وی مدعی است آن‌ها را به نکاح خود در می‌آورد.

منابع محلی می‌گویند از آنجا که ولسوال صاحب، به ظاهر نمی‌تواند بیشتر از چهار خانم را در نکاح خود داشته باشد، هر زمان بسراغ دختر جوانی می‌رود، یکی از چهار زن سابقه خود را طلاق داده و زن جدیدی نکاح می‌کند و در این زمان دختران بیگناه قبلی را به قومندان‌های خود می‌بخشد.

این وضعیت سبب شده است فامیل‌های آبرومند از ترس دست‌درازی طالبان به نوامیسشان، دختران‌شان را به ولایات دیگر روان می‌کنند. برخی از آن‌ها هم که دخترانشان در کابل و هرات و دیگر جاها دانشجو هستند، به آنان پیغام روان کرده‌اند که تا فعلا به شهر و قریه خود بازنگردند.

پدر یکی از دخترانی که توسط ولسوال مذکور ربوده شده است به خبرنگار ما گفت؛ وقتی من و کاکاهای دختر برای شکایت نزد والی شبرغان رفتیم، همه ما را زندانی کرده و تا هنوز یک‌تن از برادر زاده‌هایم بندی است و هیچکس خبری از زنده و مرده او به ما نمی‌دهد. آوازه است که او را آنقدر شکنجه کرده‌اند که در زندان شهید شده است.
پدر این دختر که باشنده یکی از قریه‌های ولایت جوزجان است و از افشای نام خود بسیار هراس داشت، به خبرنگار خبرگزاری صدای افغانستان گفت؛ بسیار نفرها به ما می‌گویند به کابل و نزد بزرگان قوم خودمان شکایت ببریم. اما یک فامیل دیگر از ولسوالی ما که برای شکایت به کابل رفته بودند، چند هفته در آنجا سرگردان شده، کسی را دیده نتوانستند. همه بزرگان قوم ازبک سبک‌دوش شده و کسی پاسخگوی به شکایت‌ها نیست. آن‌ها به وزارت عدلیه رفتند اما آنجا هم بجای رسبدگی، همه‌ شان را بندی کردند. تنها یک موی‌سفید هشتاد ساله‌ شان را رها کرده و بقیه تا هنوز گم هستند.

قتل و تجاوز به دختران معترض

یکی از تلخ‌ترین این فجایع برای دختران در شمال افغانستان، چندی پیش در مزارشریف رخ داد. حدود ۶۰ دختر جوان برای یک اعتراض مدنی تجمعی ترتیب دادند. اما طالبان همه آن‌ها را دستگیر کردند. مدت‌ها از این دختران خبری در دست نبود. پس از چند هفته جسد بشدت شکنجه شده و بی‌جان ۱۰ تن از آنها در خیابان‌های حاشیه شهر پیدا شد. در ادامه معلوم شد به آن‌ها در زندان بارها از سوی نیروهای حیوان‌صفت طالبان بالای آن‌ها تجاوز جمعی شده و تحت فجیع‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند. تعداد زیادی از آن دختران هنوز ناپدیدند.

مطابق اخبار داکتران شفاخانه مربوطه در ولایت بلخ، جمعی از این دختران معصوم بخاطر شدت تجاوز و شکنجه دچار جنون شده‌اند. تعدادی پس از آزادی، با تاسف و در ناباوری کامل، توسط فامیل خودشان به قتل رسیده و در چاه و بیابان‌ها مدفون شدند.

* پنجشیرنیوز

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب