1400/12/18-14:25

راهپیمایی بزرگ اپوزیسیون پاکستان با هدف برکناری عمران خان

 راهپیمایی بزرگ اپوزیسیون پاکستان با هدف برکناری عمران خان

هزاران تن از حامیان و موافقان حزب اصلی اپوزیسیون پاکستان یک راهپیمایی بزرگ ضد دولتی در اسلام آباد برگزار کرده و خواستار برکناری عمران خان به اتهام ناکامی در بهبود وضعیت اقتصادی کشورشان شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان ابتدا روز یکشنبه در لاهور حضور یافتند و در مسیر جاده قرار گرفتند. آنها روز سه شنبه حوالی بعدازظهر با صدها خودرو، کامیون و اتوبوس از راوات، شهری در ایالت پنجاب به حومه اسلام آباد وارد شدند.

کاروان صدها نفری از حامیان حزب اپوزیسیون "مردم پاکستان" عصر روز سه شنبه وارد پایتخت پاکستان شد و در نزدیکی ساختمان پارلمان و با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی دست به تحصن و اعتراض زد.

رهبران ارشد حزب نیز برای مردم حاضر سخنرانی کرده و قول دادند تا عمران خان، نخست وزیر پاکستان را برکنار کنند. سپس معترضان حوالی نیمه شب به صورت صلح آمیز متفرق شدند.

این راهپیمایی که اپوزیسیون از فوریه در ایالت سند برای آن آماده می‌شد، شاید یکی از بزرگترین راهپیمایی ها و چالش‌ها برای نخست وزیر پاکستان از زمان گرفتن زمام امور کشور از ۲۰۱۸ باشد.

احزاب اپوزیسیون پاکستان اغلب دست به راهپیمایی می‌زنند اما این تجمع در پی مطرح شدن یک پیشنهاد عدم اعتماد رسمی علیه عمران خان برگزار شد که اپوزیسیون آن را به پارلمان داده بودند. بر اساس قانون اساسی پاکستان، رئیس مجمع ملی این کشور باید به زودی جلسه ویژه‌ای را برگزار کند که در آن مشخص می‌شود عمران خان هنوز حمایت اکثریت را دارد یا خیر.

اگر نخست وزیر پاکستان نتواند اکثریت را همچنان داشته باشد،‌ پارلمان این کشور یک نخست وزیر جدید انتخاب می‌کند.

بیلاوال بوتو زرداری، رهبر حزب اپوزیسیون مردم پاکستان گفت: روزهای عمران خان به عنوان نخست وزیر پاکستان به شماره افتاده است. کار او دیگر تمام است.

همچنین اوایل روز سه شنبه در اسلام آباد، فضل الرحمان، آصف علی زرداری و شهباز شریف از قانونگذاران اپوزیسیون در یک نشست خبری گفتند که نسبت به اجرایی شدن رای عدم اعتماد علیه عمران خان مطمئن هستند. عمران خان برای ماندن در این سمت به ۱۷۲ رای از مجمع ملی با ۳۴۲ کرسی نیاز دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب