1400/12/20-13:14

راه از چاه!

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: روسیه که خود را ضامن امنیت اسرائیل می داند، نه فقط برای هدف قراردادن نیروهای ایرانی در سوریه متعرض رژیم صهیونیستی نشده، بلکه از هرگونه پاسخ متقابل ایران به این رژیم نیز ممانعت به عمل می آورد.

آیا ساده لوح تر از کسانی که جنگ پوتین علیه اوکراین را تحت عنوان یهودی بودن زلنسکی ‌و حامی‌ اسرائیل بودن دولت وی، توجیه کرده و  از حمله پوتین به اوکراین حمایت می‌کنند، می توان سراغ گرفت؟!

حمایت توجیه گرانه از روسیه در تحمیل جنگ به اوکراین، عدول آشکار از اصول ثابت انقلاب و‌ ملت ایران است که بر محکومیت همیشگی تجاوز و اشغالگری و کشتار انسانها تحت هر عنوان و بهانه دلالت دارد.

اسلام عزیز، فارغ از اینکه ظالم و مظلوم چه کسانی هستند، بر اجرای حق و عدالت و توجه به اصول انسانی اصرار می ورزد و مسلمانان را به رعایت عدالت حتی نسبت به دشمنانشان نیز سفارش می کند.

امام علی (ع)، مظهر ایستادگی در برابر ظلم و تجاوز و بی عدالتی، در دفاع از زن یهودی غارت شده در مرزهای تحت سیطره مسلمین، بر سر مسلمانان فریاد برمی آورد که چرا در برابر چنین اقدامی دست روی دست گذاشتند و به دفاع از او برنخاستند!

موضع درست، انسانی و اسلامی در قبال ماجرای حمله به اوکراین، نمی تواند جز محکومیت قاطع متجاوز و اشغالگر و تاکید و تلاش فعال دیپلماتیک و نه انزواگرایانه برای پایان فوری تجاوز و آغاز گفتگوهای صلح آمیز، چیز دیگری باشد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب