1399/06/01-08:15

رقابت در گروه زبان‌های خارجی کنکور سراسری آغاز شد

 رقابت در گروه زبان‌های خارجی کنکور سراسری آغاز شد

رقابت داوطلبان در گروه زبان‌های خارجی کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۱ شهریور ماه آغاز شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت داوطلبان در گروه زبان‌های خارجی کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۱ شهریور ماه آغاز شد.

در گروه زبان‌های خارجی ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب شامل ۱۱۲ هزار ۱۷۹ شرکت کننده زن و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵  داوطلب مرد شرکت کرده اند.  

کنکور گروه تجربی روز گذشته جمعه ۳۱ مرداد با شرکت ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ داوطلب شامل ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر زن و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵ نفر مرد برگزار شد. از جمع کل داوطلبان این گروه ۵۱۵ هزار داوطلب یا به عبارتی ۸۷ درصد داوطلبان این گروه کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.   ۷۹ هزار ۲۵۹ داوطلب گروه تجربی اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نکرده اند.

کنکور گروه علوم انسانی روز پنج شنبه ۳۰ مرداد ماه  برگزار و از تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب که در این آزمون ثبت نام کرده بودند تعداد  ۳۱۰ هزار و ۹۵۹ نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده بودند.

کنکور گروه علوم ریاضی و فنی روز پنج شنبه ۳۰ مرداد ماه برگزار و از تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب تعداد ۱۳۵ هزار و ۸۶۱ داوطلب ریاضی کارت ورود به جلسه را دریافت کرده بودند.  

کنکور هنر روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه با ۱۱۳ هزار ۷۳۲ داوطلب شامل ۸۰ هزار و ۸۵۶ داوطلب زن و ۳۲ هزار و ۸۷۶ داوطلب مرد برگزار شد.

امروز آخرین روز برگزاری کنکور است و رقابت در کنکور سراسری با پایان یافتن کنکور زبان‌های خارجی به پایان می‌رسد.  

دفترچه‌های سوال هر گروه آزمایشی بعد از اتمام فرآیند برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و کلید سوالت روز دوشنبه ۳ شهریور ماه منتشر می‌شود.  

نتایج اولیه این کنکور  هفته اول مهر ماه اعلام می‌شود و نتایج نهایی در هفته اول آبان ماه اعلام می‌شود. ثبت نام دانشگاه ها با توجه به شیوع کرونا امسال به صورت مجازی انجام خواهد شد و دانشجویان جدید الورود دو تا سه هفته در دانشگاه ها به صورت حضوری آموزش می بینند تا با محیط دانشگاه آشنا شوند. سال تحصیلی جدید برای دانشجویان سال های قبل از نیمه شهریور و به صورت مجازی آغاز می شود.

شرکت کنندگان در گروه زبان‌های خارجی ۰/۷۴ درصد کل داوطلبان کنکور سراسری هستند

افشین مسافری مشاوره تحصیلی و کنکور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره میزان رقابت در گروه زبان‌های خارجی گفت: گروه زبان خارجه کل شرکت کنندگان ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب و تعداد افرادی که فقط گروه زبان را انتخاب کرده اند ۷۵ هزار و ۳۴ نفر هستند.

این مشاوره تحصیلی ادامه داد: نسبت شرکت کنندگان در گروه زبان‌های خارجی به کل ۰/۷۴ درصد کل داوطلبان کنکور سراسری است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب