1400/12/25-23:57

آمریکا خواستار نشست شورای امنیت درباره حمله موشکی ایران در اربیل شد

 آمریکا خواستار نشست شورای امنیت درباره حمله موشکی ایران در اربیل شد

هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی حمله چند روز پیش ایران به مرکز موساد در شهر اربیل شد.

به گزارش دولت بهار، هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار نشست شورای امنیت درباره حمله موشکی ایران به مرکز سازمان جاسوسی موساد در کردستان عراق شده است.

حساب کاربری هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نوشت: «امروز آمریکا خواستار بحث شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکوم کردن حمله موشکی ایران به منطقه کرستان عراق شد. این حمله بی‌دلیل و بی‌پروا یک ساختمان مسکونی در اربیل را هدف قرار داد و نقض فاحش حاکمیت عراق و تمامیت ارضی این کشور بود.»

ایران بامداد یکشنبه دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به سازمان جاسوسی موساد در اربیل واقع در شمال عراق را با موشک‌های بالیستیک هدف حمله قرار داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

در بیانیه هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل آمده است: «اعضای شورای امنیت باید این حمله را محکوم و ایران را پاسخگو کنند و از دموکراسی و حاکمیت عراق حمایت کنند.»

رئیس اتحادیه «علماء المسلمین» در استان دیالی عراق چند روز پیش گفت که مقر موساد در اربیل محل جذب عناصر تروریستی بود که فرماندهان الحشد الشعبی و دانشمندان هسته‌ای ایران را هدف قرار می‌دادند.

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب