1401/01/07-11:23

نیمی از مردم اوکراین آماده مشارکت مستقیم در جنگ هستند

نیمی از مردم اوکراین آماده مشارکت مستقیم در جنگ هستند

نظرسنجی یک موسسه نروژی نشان می‌دهد که نیمی از اوکراینی‌ها آماده مشارکت مستقیم در جنگ هستند؛ این آمار در میان مردم ۷۰ درصد و در میان زنان ۳۰ درصد است.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه مطالعات صلح اوسلو با وجود محدودیت‌هایی که جنگ در اوکراین ایجاد کرده است، از یک هزار اوکراینی ۱۸ تا ۵۵ سال در مورد میزان‌ آمادگی‌شان برای مشارکت مستقیم در درگیری‌ها و رویارویی با نیروهای روسیه پرسید.

این نظرسنجی که در هفته سوم جنگ اوکراین صورت گرفته است، نشان می‌دهد نیمی از مردم این کشور و با جزئیات بیشتر ۷۰ درصد مردان و ۳۰ درصد زنان آماده مشارکت مستقیم در درگیری نظامی هستند.

بر پایه این نظرسنجی، ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان در برابر سوال مشارکت برای «کمک به مقاومت با شرکت در نبرد نظامی مستقیم در زمین باز علیه نیروهای روسی یا طرفدار روسیه»، گفتند که این انتخاب برای آنها «بسیار محتمل، با احتمال متوسط ​​یا تا حدودی محتمل» است.

همچنین نزدیک به ۴۷ درصد نیز به سوال میزان آمادگی برای «کمک به مقاومت با درگیر شدن مستقیم در نبرد نظامی در مواضع مستحکم نیروهای اوکراینی»، پاسخ مثبت دادند.

بر پایه این گزارش، سه چهارم مردم (۷۵ درصد) نیز برای «کمک داوطلبانه به آسیب دیدگان جنگ شامل غیرنظامیان و یا نظامیان مجروح» و ۸۰ درصد مردم اوکراین نیز برای پشتیبانی غیرنظامی از نیروهای اوکراینی (غذا، اطلاعات، مهمات و ...) اعلام آمادگی کرده اند.

موسسه مطالعات صلح اوسلو در تحلیل نتیجه این نظرسنجی، انگیزه مردم اوکراین را برای مبارزه با مهاجمان «فوق العاده» خواند.

این گزارش حاکی است: مقاومت اوکران پس از یک ماه از آغاز جنگ اوکراین، تعدادی از تحلیلگران را متعجب کرده است. این نظرسنجی همچنین پیش‌بینی کرد از آنجا که شرکت کنندگان در نظرسنجی مستقیما زیر آتش روسیه قرار دارند، انگیزه مقاومت در آنان به مرور افزایش نیزمی‌یابد. در زمان این نظرسنجی، از هر پنج پاسخ دهنده، یک نفر گفته بود که مستقیماً توسط نیروهای روسی یا طرفدار روسیه مورد حمله قرار گرفته است و این گروه نیز بیشترین تمایل را برای پیوستن به مقاومت اوکراین از خود نشان دادند.

«هنریکاس بارتوسویسیوس» یکی از مسئولان این مطالعه، گفت: عزمی که اوکراینی ها با آن مبارزه خواهند کرد، متناسب با افزایش فشار رشد خواهد کرد.

به گفته موسسه مطالعات صلح، این نظرسنجی با استفاده از پنل های ویژه موسسه نظرسنجی (Info Sapiens) که پیش از جنگ در اوکراین برای تماس با مردم این کشور در نظرگرفته شده بود، صورت گرفته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب