1401/01/08-12:49

رهبر کره شمالی قول ظرفیت ضربتی مهیب داد

رهبر کره شمالی قول ظرفیت ضربتی مهیب داد

"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی وعده داد که قدرت نظامی مهیب و غیرقابل توقف را برای کشورش فراهم کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی لو فیگارو، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز دوشنبه، چند روز پس از شلیک موفقیت‌آمیز قدرتمندترین موشک پرتاب شده توسط کره شمالی، این موضوع را مطرح کردند.

بر اساس این گزارش، اظهارات رهبر کره شمالی پس از پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای دوربرد(ICBM) در تاریخ ۲۵ مارس بیان شده است؛نخستین موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) که اولین مورد از سال ۲۰۱۷ بود.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که موشک ICBM قدرتمند با نام Hwasong-۱۷ برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ رونمایی و توسط تحلیلگران "موشک هیولا" نامگذاری شد.

خبرگزاری کره شمالی KCNA گزارش داد که کیم جونگ اون به کارکنانی که در این شلیک موشک شرکت داشتند، گفت:تنها زمانی که این کشور به قابلیت‌های ضربه‌ای مهیب، با قدرت فوق‌العاده مجهز شود می‌تواند تمام تهدیدها و باج‌گیری‌های امپریالیست‌ها را مهار و کنترل کند.

رهبر کره شمالی همچنین تاکید کرده است که به هدف خود برای تقویت توان دفاعی ملی، توسعه ابزارهای ضربتی قدرتمندتر برای تجهیز ارتش مردمی ادامه خواهد داد.

ده‌ها تست موشکی از ابتدای سال میلادی

لو فیگارو می‌افزاید: به نظر می‌رسد موشکی که هفته گذشته پرتاب شد، بیشتر و بالاتر از موشک‌های ICBM قبلی که تاکنون توسط کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای آزمایش شده بود، پرواز کرده است؛ از جمله موشکی که برای حمله به هر بخشی از خاک ایالات متحده طراحی شده است.

تحلیلگران مدعی هستند که این پرتاب موفقیت‌آمیز، باور رهبر کره شمالی را تقویت می‌کند که کشورش در مسیر درستی برای پیروزی در بازدارندگی هسته‌ای قرار دارد و او آزمایش‌های دیگری از چنین سلاح‌های قدرتمندی را انجام خواهد داد.

آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی دوربرد زمانی که کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات دیپلماتیک شرکت کردند، متوقف شد اما از زمان شکست اجلاس هانوی در ‌سال ۲۰۱۹، این مذاکرات در بن‌بست بوده‌اند.

از آغاز سال، پیونگ یانگ حدود ۱۰ آزمایش موشکی انجام داده است و پرتاب هفته گذشته نشان دهنده از سرگیری شلیک‌های دوربرد است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب