1401/01/14-14:05

پاپ از پوتین انتقاد و از بومیان کانادا عذرخواهی کرد

 پاپ از پوتین انتقاد و از بومیان کانادا عذرخواهی کرد

پاپ فرانسیس از رئیس‌جمهوری روسیه به دلیل حمله به اوکراین انتقاد کرده و همچنین از بومیان کانادا به دلیل کشف گورهای دسته‌جمعی در مدارس کلیسای کاتولیک، عذرخواهی کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به جمهوری مالت، از شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بابت حمله به اوکراین انتقاد کرد.

پاپ، بدون اشاره مستقیم به نام پوتین، به «بادی» اشاره کرد که «از شرق اروپا می‌وزد.»

پاپ فرانسیس گفت: بادهای سرد و خصومت‌آمیز جنگ که تنها مرگ، خرابی و نفرت را به‌ همراه دارند، به زندگی بسیاری از افراد وارد شده و همه ما را درگیر کرده‌اند. بار دیگر، یک صاحب قدرت - که متاسفانه گرفتار ادعاهای کهنه منافع ملی‌گرایانه است - در حال تحریک و دامن زدن به درگیری‌هاست، این در حالیست که مردم عادی لزوم ساخت آینده‌ای را احساس می‌کنند که یا باید (با دیگران) مشترک باشد و یا اصلا وجود نداشته باشد.

همچنین به گزارش بی‌بی‌سی، پاپ بابت کشف گورهای دسته‌جمعی کودکان بومی‌ کانادا در مدارس شبانه‌روزی کلیسای کاتولیک، از بومیان این کشور عذرخواهی کرد.

این مدارس که بیش از یک قرن فعالیت داشتند، به عنوان بخشی از سیاست دولت کانادا برای همسان‌سازی کودکان بومی و از بین بردن تفاوت‌ها و فرهنگ آن‌ها فعالیت می‌کردند. مدارس کاتولیک از سال ۱۸۴۰ تا دهه ۱۹۹۰ توسط کلیساها اداره می‌شدند.

او در پیام عذرخواهی خود گفت که این مدارس موجب «درد و شرم» او بوده و از خدا طلب بخشش کرد. پاپ گفت: به دلیل رفتار اسفناک اعضای کلیسای کاتولیک از خدا طلب بخشش داشته و از صمیم قلبم آزرده‌خاطر و دردمند هستم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب