1401/01/17-11:38

کابینه بِنت در آستانه فروپاشی! خوشحالی نتانیاهو

کابینه بِنت در آستانه فروپاشی! خوشحالی نتانیاهو

با انصراف «عیدت سیلمن» عضو کنست از ادامه همکاری با ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی، کابینه "نفتالی بنت" نخست وزیر این رژیم در آستانه سقوط قرار گرفت و ائتلاف حاکم اکثریت خود را از دست داده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، «عیدت سیلمن» نماینده حزب حاکم "یمینا" که در کنست به عنوان رهبر نمایندگان ائتلاف فعالیت می‌کرد، اعلام کرد که از ادامه همکاری با ائتلاف کنونی منصرف شده است.

شبکه عبری "کان" اسرائیل در این باره گزارش داد که به دنبال استعفای سیلمن از حزب یمینا، بنت و یائیر لاپید (وزیر خارجه) برای بررسی بحران و وضعیت پیش آمده تشکیل جلسه داده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که خانم سیلمن به دلیل اختلافات با حزب «میرتس» استعفا داده است.

سیلمن در بیانیه‌ای تاکید کرده که به دلیل آنچه «آسیب به هویت یهودی اسرائیل» خوانده از همکاری با ائتلاف دولتی صرف نظر کرده است. با قطعی شدن استعفای سیلمن، ائتلاف حاکم اکثریت خود در کنست را از دست خواهد داد.

خروج سیلمن از ائتلاف با بنت باعث می‌شود که حامیان کابینه وی به ۶۰ نفر کاهش پیدا کند و مخالفان آن نیز ۶۰ نفر شود. در این صورت کابینه نفتالی بنت و یائیر لاپید تنها از طریق رأی احزاب خارج از ائتلاف (مانند فهرست مشترک عربی) قادر به تصویب لوایح مورد نظر خود خواهد بود.

در صورتی که کابینه رژیم صهیونیستی اکثریت خود را از دست بدهد، شانس زیادی برای بقا در ادامه کار نخواهد داشت.

غافلگیری بنت از استعفای سیلمن

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از استعفای عیدیت سیلمن نماینده حزب حاکم یمینا در کنست غافلگیر شد.

منابع عبری اعلام کردند که بنت اطلاعی از استعفای سیلمن نداشت و از طریق رسانه‌ها از این موضوع با خبر شده است.

نفتالی بنت هم اکنون در حال انجام مشورت‌هایی با دیگر اعضای کنست برای جلوگیری از استعفای بیشتر و فروپاشی ائتلاف دولتی است.

خوشحالی نتانیاهو از استعفای عضو کنست

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اردوگاه مخالف ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی در پی استعفای عیدیت سیلمن ابراز خوشحالی کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از دیگر اعضای راست‌گرای کنست دعوت کرد تا از ائتلاف دولتی خارج شوند.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب لیکود پس از استعفای «عیدیت سیلمن» از حزب یمینا به رهبری نفتالی بنت، در پیامی ویدیوئی ضمن استقبال از این استعفا، به او گفت: «سیلمن به حزب راست، خانه‌ات خوش آمدی.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب