1401/01/19-15:16

پرسپولیس - آلومینیوم در چه شرایطی لغو می‌شود؟

 پرسپولیس - آلومینیوم در چه شرایطی لغو می‌شود؟

با تداوم آلودگی شهر تهران، دیدار پرسپولیس و آلومینیوم لغو می‌شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، شهر تهران امروز (جمعه) یکی از آلوده‌ترین روزهایش را پشت سر می‌گذارد. طبق اعداد و ارقام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص آلودگی هوای تهران در حال حاضر ۴۸۶ است و در شرایط خطرناک قرار دارد.

در چنین شرایطی قرار است فردا (شنبه) پرسپولیس و آلومینیوم اراک در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر فوتبال در تهران به مصاف هم بروند. به همین دلیل ممکن است آلودگی هوای تهران باعث شود که دیدار این دو تیم به تعویق بیفتد.

درباره چنین شرایطی فقط در آیین‌نامه لیگ برتر و لیگ دسته یک توضیح داده شده است. در بند ۹ و ۱۰ ماده ۱۳ این آیین‌نامه آمده است:

۹. در صورتی که بر اساس اعلام سازمان مرتبط، میزان ریزگردها بیش از ۲۰۰ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شود، مسابقه تعلیق خواهد شد.

۱۰. در صورتی که میزان آلودگی هوا برابر اعلام سازمان مرتبط، بیش از AQI ۱۷۰ گزارش شود، مسابقه تعلیق می‌شود.

در حال حاضر شاخص ذرات جامد عدد ۱۹۰ برای ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ۱۶۱ برای ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر و شاخص کل آلودگی هوا ۴۸۶ است. با این اوصاف در صورت تداوم این شرایط، دیدار پرسپولیس و آلومینیوم باید ۲۴ ساعت به تعویق بیفتد. تصمیم‌گیری راجع به این موضوع در اختیار استانداری تهران است و آن‌ها باید درباره برگزاری یا تعویق این دیدار پرسپولیس موضع‌شان را اعلام کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب