1401/01/23-10:44
آمریکا:

هرگونه اطلاعاتی درباره آزادسازی وجوه مسدود شده ایران نادرست است

هرگونه اطلاعاتی درباره آزادسازی وجوه مسدود شده ایران نادرست است

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش های مبنی بر آزادسازی منابع ارزی ایران در کشورهای خارج را تکذیب کرده و اعلام کرد کشورش به به مذاکره با ایران درباره آزادی زندانیان آمریکایی ادامه می دهد.

به گزارش دولت بهار؛ ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: هیچ پیشرفتی در مورد توافق هسته ای یا آزادی زندانیان آمریکایی در ایران حاصل نشده است.

وی افزود: هرگونه اطلاعاتی درباره آزادسازی وجوه مسدود شده ایران نادرست است.

پرایس مدعی شد: به مذاکره با ایران درباره آزادی زندانیان آمریکایی ادامه می دهیم.

این مقام آمریکایی گفت: ایران باید زندانیان آمریکایی را آزاد کند و اجازه دهد این کشور را ترک کنند.

نامه ۱۴ سناتور جمهوری‌خواه به بایدن درباره حذف سپاه از فهرست ادعایی تروریسم

۱۴ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن را برای وزارت خارجه آمریکا نیز فرستاده‌اند، از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا نام سپاه پاسداران را از فهرست سیاه آمریکا حذف نکنند.

طبق گزارش العربیه، ۱۴ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن را برای وزارت خارجه آمریکا نیز فرستاده‌اند، از «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا نام سپاه پاسداران را از فهرست سیاه آمریکا حذف نکنند.

در این نامه آمده است که «این حذف نه تنها به شدت نادرست خواهد بود» بلکه از جمله خیانتی از جمله در قبال اسرائیل خواهد بود.

سناتورهای جمهوری‌خواه با طرح این ادعای مضحک که متحدان و شرکای آمریکا از کاهش حضور منطقه‌ای ایالات متحده نگران هستند،  مدعی شدند تصویب چنین توافقی امکان دسترسی ایران به منابع مالی را فراهم می‌کند و به این ترتیب نگرانی از ناامنی در منطقه تشدید خواهد شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب