1401/01/28-13:21

اسلام‌آباد: تروریست‌ها از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند

 اسلام‌آباد: تروریست‌ها از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند

عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: تروریست‌ها بدون هیچ گونه مجازاتی از خاک افغانستان برای فعالیت‌ در داخل و علیه پاکستان استفاده می‌کنند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، «عاصم افتخار» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به پرسش‌های رسانه‌ها در مورد حوادث اخیر در مرز این کشور و افغانستان اظهار داشت: تروریست‌ها از خاک افغانستان بدون هیچ مجازاتی برای فعالیت‌ در داخل پاکستان استفاده می‌کنند.

وی گفت: این اقدامات به تلاش‌های ما برای حفظ صلح و ثبات در امتداد مرز پاکستان و افغانستان آسیب می‌زند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان یادآور شد: اسلام‌آباد و کابل طی چند ماه گذشته از طریق کانال‌های مربوطه برای هماهنگی و امنیت در امتداد مرز مشترک رایزنی کرده‌اند.

وی گفت: متأسفانه عناصر تروریستی ممنوع‌الفعالیت در منطقه مرزی از جمله تحریک طالبان پاکستان به حملات خود به پاسگاه های مرزی پاکستان ادامه داده که منجر به شهادت چند تن از نیروهای پاکستانی شده است.

عاصم افتخار گفت: پاکستان از حکومت افغانستان می خواهد در راستای صلح و پیشرفت دو کشور برادر، علیه افراد دست اندرکار در فعالیت های تروریستی در این کشور اقدامات سختگیرانه انجام دهد.

پاکستان کاردار افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد

وزارت خارجه پاکستان در اقدامی متقابل بعد از احضار سفیرش در کابل، کاردار افغانستان در اسلام اباد را احضار کرد.

‏به گزارش روزنامه "پاکستان دیلی"، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که احمدشکیب کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد را در رابطه با حملات برون مرزی احضار کرده است.

این اقدام پاکستان در پی آن صورت گرفت که وزارت خارجه دولت طالبان نیز سفیر پاکستان در کابل را بعد از حمله هوایی ارتش پاکستان به خاک این کشور که در آن ده ها افغان غیر نظامی کشته شده بودند، احضار کرده بود.

براساس این گزارش، اسلام آباد بعد از فراخوان کاردار افغانستان به وزارت خارجه با ابراز ملاحظات جدی نسبت به افزایش تحرکات نیروهای امنیتی مرزی افغانستان، تیراندازی ها از خاک افغانستان به سوی پاکستان را به شدت محکوم کرد و خواستار برخورد شدید دولت طالبان علیه مهاجمان شد.

پاکستان کاردار افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد

پاکستان پس از آن که چندین پست بازرسی در ۲۵ فروردین هدف گلوله باران و شلیک ناخواسته از طرف افغانستان قرار گرفت، اعتراض کرد که برای ساعت ها ادامه یافت. در این حمله برون مرزی، نزدیک به ۳۵ گلوله از افغانستان شلیک شده بود.

روز جمعه، در مجموع هشت سرباز پاکستانی پس از کمین تروریست ها به کاروان نظامی در نزدیکی مرز افغانستان در وزیرستان شمالی کشته شدند.

وزارت خارجه پاکستان همچنین با انتشار خبرنامه‌ با نگرانی از افزایش تحرکات طالبان پاکستانی، اعلام کرده است که گروه تحریک طالبان پاکستانی در خاک افغانستان فعالیت می‌کند.

پاکستان کاردار افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد

این خبرنامه‌ فعالیت گروه‌های هراس افکن که بدون معافیت از خاک افغانستان در برابر پاکستان فعالیت می‌کنند را تقیبح کرد و افزود: فعالیت چنین گروه‌هایی در خاک افغانستان تلاش‌ها برای صلح را تضعیف می‌کند.

وزارت خارجه پاکستان گفته است که در روزهای گذشته، فعالیت گروه‌های هراس افکن شامل تحریک طالبان پاکستانی در مرز میان دو کشور به شدت افزایش یافته بود و نیروهای پاکستانی در این منطقه هدف قرار می‌گرفتند.

گزارش‌ها حاکی است که در حملات هوایی صبح شنبه پاکستان به چهار روستا در ولسوالی «سپیره» خوست، دست‌کم ۳۰ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جان باخته‌اند. منابع مستقل تاکنون این آمار را تأیید نکرده‌اند.

یک منبع محلی که خواست هویت‌اش فاش نشود به روزنامه اطلاعات روز افغانستان گفت که در این حملات دست‌کم ۲۰ نفر کشته و یا زخمی شده‌اند. گفته می‌شود که این حملات مناطق آوارگان وزیرستانی را هدف قرار داده است.

در ولایت کنر منابع محلی می‌گویند که در حملات توپخانه‌ای پاکستان در ولسوالی شلتن این ولایت هم ۶ نفر از جمله یک زن و ۵ کودک جان باخته‌اند. برخی از ساکنان محل می‌گویند که این حملات نیز توسط هواپیما انجام شده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب