1401/01/28-18:14

ماریوپل «اولتیماتوم تسلیم» روسیه را رد کرد

 ماریوپل «اولتیماتوم تسلیم» روسیه را رد کرد

مقامات ماریوپل امروز (یکشنبه) گفتند که نیروهای اوکراینی علیرغم اولتیماتوم روسیه به دفاع از این شهر ادامه خواهند داد.

به گزارش دولت بهار، مشاور شهردار ماریوپل در پاسخ به درخواست وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه سربازان اوکراینی که هنوز در بخشی از شهر مقاومت می‌کنند باید تسلیم شوند، گفت که نیروهای اوکراینی به نبرد ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، «پترو آندریوشچنکو» با بیان این که «عصر (شنبه) اشغالگران گفتند که «کریدور تسلیم» را برای نیروهای باقی مانده فراهم خواهند کرد»، اعلام کرد مثل گذشته دفاع از شهر ادامه خواهد یافت. 

طبق این گزارش، ماریوپل یک بندر استراتژیک در دریای «آزوف» در مرکز فشارهای روسیه برای پیوند دادن نیروهای خود در شرق و جنوب اوکراین قرار دارد.

آندریوشچنکو همچنین اعلام کرد که مقاومت در برابر روس‌ها فراتر از کارخانه‌ فولاد «آزوفستال» تأسیسات غول‌پیکری که سنگر نیروهای اوکراینی در حال جنگ در ماریوپل بوده، ادامه دارد. وی گفت: علیرغم تمایل اشغالگران برای نشان دادن اینکه محل خصومت‌ها محدود به کارخانه فولاد آزوستال است، این موضوع با واقعیت مطابقت ندارد. دیشب در خیابان «تاگانروگ» که در پنج کیلومتری آزوستال قرار دارد درگیری‌هایی وجود داشت.

این مقام اوکراینی در ادامه گفت: «در جریان این درگیری، اشغالگران مجددا منازل مسکونی را با توپخانه سنگین گلوله‌باران کردند که گلوله‌باران منطقه بندر نیز ادامه داشت».

 نیروهای متجاوز روسیه بامداد امروز (یکشنبه) به نظامیان اوکراینی در ماریوپل مهلت تسلیم‌ شدن دادند. وزارت دفاع و ارتش روسیه اعلام کردند اگر نیروهای اوکراینی که هنوز در ماریوپل می‌جنگند، از ساعت ۳ بامداد به‌وقت گرینویچ در ۱۷ آوریل، سلاح‌ها را زمین بگذارند، جان آن‌ها در امان خواهد ماند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب