1401/02/04-14:40

ساعت رسمی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند

ساعت رسمی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند

نماینده نجف آباد در مجلس گفت: طبق توافقی که با دولت انجام شده است ساعت رسمی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند.

به گزارش دولت بهار، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی عدم طرح تغییر ساعت رسمی کشور در قوه مقننه، گفت:پس از مصوبه‌ مجلس درباره این موضوع شورای نگهبان 2 ایراد به این مصوبه وارد دانست و برای اصلاح آن را به مجلس ارجاع داد.

وی درباره ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه مجلس، ادامه داد: یک ابهام این بود که آیا در عدم تغییر ساعت این اختیار به دولت داده خواهد شد که به مانند قبل از سال 1386 دولت ساعت‌ها را تغییر بدهد یا خیر که مجلس اعلام کرد خیر اما تبصره‌ای آورده شده مبنی بر اینکه دولت بدون تغییر ساعت می‌تواند در 6 ماه گرم سال مناطقی که نیاز دارند فراخوان بدهد و اعلام کند کارمندان این مناطق یک‌ساعت زودتر به محل کار بروند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی تصریح کرد: دومین ابهام شورای نگهبان درباره این بود که از چه تاریخی قرار است این عدم تغییر ساعت اجرایی شود که  در رفع ابهام این موضوع، آن را موکول به ابتدای سال 1402 کردیم.

ابوترابی درباره علت اجرایی شدن این قانون از ابتدای سال 1402 اضافه کرد: دولت به مجلس اعلام کرد که سه ماه زمان نیاز دارد تا برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کامپیوتری ادارات را به روز کند و از سوی دیگر درباره پروازهای بین‌المللی نیز باید اطلاع رسانی کند که به همین دلیل با نظر دولت مقرر شد این قانون از ابتدای سال 1402 اجرایی شود.

وی اظهار کرد: ایرادات شورای نگهبان به این طرح در کمیسیون اجتماعی برطرف شده و نظر مثبت دولت نیز درباره این ابهامات اخذ شده است و  پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه خود این طرح باردیگر در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت تا پس از تصویب برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارجاع و پس از تائید برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب