1401/02/06-00:12

فغانپور: تعلیق فدراسیون فوتبال صحت ندارد

فغانپور: تعلیق فدراسیون فوتبال صحت ندارد

سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: نامه ای که هفته گذشته به فدراسیون ارسال شد نشان می دهد فیفا و AFC روند عزل رئیس فدراسیون فوتبال ایران را زیر نظر دارند و اتفاقات اخیر را مطابق با اساسنامه می دانند.

به گزارش دولت بهار، صفی‌الله فغانپور در گفت و گو با ایرنا، تاکید کرد: اعتقاد من این است که فدراسیون فوتبال باید یک اتاق شیشه ای باشد تا مردم و هواداران از آنچه در این مجموعه می گذرد، مطلع باشند. هر فردی که در این مجموعه مسئولیت دارد باید بداند امانت دار است و باید مردم و هواداران را از آنچه در فدراسیون می گذرد مطلع کرده و هیچ چیز پنهانی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از رسانه ها و خبرنگاران تقاضا داریم وقتی از سوی ما این شفافیت وجود دارد، آنها نیز به ما کمک کرده و مسایل و اخبار را همانگونه به اطلاع مردم و علاقه مندان به این ورزش برسانند و در این شرایط ما همیشه می توانیم این اتاق شیشه ای را حفظ کنیم. 

سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال در واکنش به این سئوال که نامه اخیری که به فدراسیون فوتبال رسیده این حساسیت را ایجاد کرده است که آیا فدراسیون و تیم ملی ما در خطر است یا خیر، گفت: اصلا چنین چیزی نیست و هیچ مساله فدراسیون و تیم ملی ما را تهدید نمی کند. آنچه در نامه اخیر مطرح شده به وضوح نشان می دهد فیفا و AFC روند عزل رئیس فدراسیون فوتبال ایران را به دقت زیر نظر دارند و اتفاقات اخیر را مطابق با اساسنامه می دانند. با این شرایط هیچ مشکلی وجود ندارد و منتظر هستیم تا در دهم خردادماه فدراسیون تعیین تکلیف شود. 

فغانپور ادامه داد: بحث تعلیق اصلا مطرح نیست و در شرایط کنونی موضوع کمیته انتقالی نیز وجود ندارد، فیفا وارد این مقوله نشده چرا که همه چیز طبق قانون پیش رفته است و آنها به دقت همه چیز را رصد می کنند. 

وی در مورد نامه مذکور گفت:  نامه‌ای که فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ارسال کردند دو قسمت داشت. در قسمت اول همانطور که گفتم روند عزل رئیس فدراسیون را تأیید کرده و آن را مطابق با اساسنامه دانستند و در قسمت دوم به اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد اشاره شده بود.

سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال یادآور شد: در این نامه ذکر شده بود موضوع حضور بانوان در استادیوم ها روند خوبی را در پیش گرفته بود و آنچه در مشهد روی داد، خوشایند نبود. در این نامه تاکید شده بود اتفاقات مشهد بررسی شده و در مورد حضور بانوان در استادیوم ها باید روند قبلی ادامه یابد تا راهکاری برای حضور بانوان در بازی‌های ملی و پس از آن در دیدارهای باشگاهی مهیا شود.

فغانپور درباره آخرین اصلاح ماده یک اسناسنامه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این موضوع در حال حاضر بحث فیفا نیست و فدراسیون هم به دلیل اینکه ۱۰ خرداد مجمع عزل رئیس فدراسیون را پیش‌رو داریم در حال حاضر نمی‌تواند به چنین بحثی ورود کند. اعضای مجمع باید در آن تاریخ در مورد عزل رئیس سابق فدراسیون تصمیم‌گیری کنند و پس از آن تاریخ هم در صورت تایید عزل وی، طبق اساسنامه ۷۰ روز برای برگزاری مجمع انتخاباتی زمان داریم. فیفا این مسائل را به درستی رصد می‌کند و در جریان ریز قضایای فدراسیون فوتبال ایران هست.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب