1401/02/11-07:51

سفرهای استانی استحاله شده!

به گزارش دولت بهار، امیرعلی رضایی، سردبیر هفته نامه نسیم قزوین نوشت:

ابداع سفرهای استانی همانند برخی طرح های عام المنفعه مانند پرداخت یارانه ها، سهام عدالت و مسکن مهر برای اولین بارتوسط دولت احمدی نژاد صورت گرفت و دولت های بعداز ایشان بخاطر توقعی که در مردم ایجاد شده بود، دیگر نه می توانستند تعطیل کنند و نه دیگر همانند سفرهای  دولت نهم و دهم جذاب و حقیقی بود.
 
در سفرهای استانی استحاله نشده فرصت کافی و وافی وجود داشت و همه مشکلات احصاء میگردید و علاوه بر اینکه صدها پروژه از راه روستایی کوچک تا طرح های بزرگ ملی و استانی کلید میخورد.  درمردم نیزامید واعتماد ایجاد می‌شد، فاصله های فیزیکی بین مردم  برداشته میشد و مردم با دست کشیدن بر روی شانه و دوش رییس جمهور و دست دادن با او احساس می کردند که رییس جمهور نیز از جنس خود آنهاست و...

سفرهای بدون استحاله، امید را حتی در کودکان مدارس ابتدایی ایجاد می کرد و با ارسال میلیونها نامه از بچه ها گرفته تا زنان خانه دار، ماهها امید و انگیزه را در مردم تقویت می کرد و رییس دولت فریاد تک تک ملتی را که به او رای داده بودند می‌شنید.

درسفرهای استانی دولت شیخ حسن روحانی که خودش خوی تجمل گرایانه داشت، اعتقادی به این کار نداشت. اما سفرهای استانی را برای بقای دو دوره ریاست خود لازم می‌دانست و ایشان بخاطر کسادی مهر و محبت مردمی شیوه کار را تغییرداد و با ایجاد گیت های امنیتی و حلقه های انتظامی خود را از دسترس مردم دور نگه می‌داشت و برای جلوگیری از افتضاح. عدم استقبال مردمی در سفرهای استانی  متوسل به احزاب خانوادگی و دانش آموزان مدارس ابتدایی و دبیرستانهای دخترانه و پسرانه می‌شد.

ایشان دیگر مثل دکتر احمدی نژاد اهل «عدسی خوردن نبود». فاکتور هزینه های میلیاردی ایشان صدای نمایندگان مجلس و روزنامه ها را درآورد. حمل و نقل تشک مخصوص برای ایشان با طیاره، افسانه سفرهای پادشاهان قاجار و اعلی حضرت همایونی را در یادها زنده کرد. این سفرهای بی‌حاصل باعث قطع امید در مردم شد.

با شروع بکار دولت سیزدهم آقای رئیسی  دیگر فرصت سوزی را جایز ندانست و در همان ابتدای کار روزهای جمعه و استراحت را بر خود حرام کرد و به استانهای مختلف با چراغ خاموش رفت.

 ایشان نیز ملتفت است که اعتماد مردم آسیب دیده و سفرهای خود را خیلی زود شروع کرد. ایشان دهها سفر استانی در مدت کوتاه انجام داده، هرچند بر کمیت سفرافزوده اما بر کیفیت آن چیزی اضافه نکرده است.

نقطه قوت سفرهای آقای رئیسی این است که قائل به صرفه جویی اقتصادی در هزینه هاست، اما فاصله های امنیتی روز به روز بیشتر شده تا جایی که تیم حفاظت نهاد ریاست جمهوری، دراستانها تصمیم می گیرند که چه تعداد خبرنگار و با چه گرایشی را دعوت کنند.

سفر ۸ ساعته که با تاخیر صورت گرفت تبدیل به ۵ ساعت شد، شما ۲ ساعت بازدید از شرکت فیروز و اقامه نماز و صرف افطار را از این زمان کم کنید، بفرمایید مشکلات یک استان، ۴ شهرستان و دهها بخش و دهستان چگونه احصاء و شناخته میشود؟! من قضاوت نمی کنم ! اما فرشته ها نیز قادر به این توانمندی نیستند.

دعوت از تعدادی دانشجو، روحانی، کارمندان ادارات، البته تعداد کمی اقشار و صدور صدها کارت دعوت برای آشنایان و دوستان مدیران استانی و فعالان ستادهای انتخاباتی و پرکردن یک سالن با ۱۵۰۰ ظرفیت بدون فاصله گذاری هیچگاه مشت نمونه خروار از مردم گرفتار نیست. اینها کسانی نبودند که در خیابان های فقیر شهر و یا شهرک‌های اقماری نون قرضی از نانوایی ها طلب می کنند.

اینها افرادی نبودند که فیش حقوقی نداشته باشند، اینها همه پارتی داشتند که  به جلسه دیدار با رییس جمهور رفتند. اینها اگر پارتی نداشتند مانند ما که ۳۰ سال در این شهر خبرنگاری کردیم نمی توانستند به جلسه راه پیدا کنند و ...

اما سوال اساسی ما این است که چرا سفرهای استانی بدون کیفیت برگزار می‌شود؟ چه عجله ای دارید که با برنج کیلویی ۱۰۰ هزارتومانی و نون بربری ۷ هزار تومانی «آزادپز» و گوشت ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی و اجاره خانه های ۲ تا ۷ میلیون تومانی «درمناطق جنوبی شهر» به سفر استانی تشریف بیاورید.

الحمدلله سفر جناب آقای رئیسی به گفته اعضای دولت همراه با تزریق ۱۰ هزار میلیارد اعتبار بود که قرار است به پروژه های نیمه تمام اختصاص یابد.

سید عزیز! شما را بجدت قسم از صدها هزار نامه که ظرف ۳ ساعت از سوی مردم ارسال شد، حداقل ۱۰۰ تا را شخصا یک نگاه بیندازید تا ببینید مشکل مردم چیست؟
آیا مشکل مردم تزریق چند هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های نیمه کاره است، یا معیشت و نان.

قداست سفرهای استانی در بین مردم بودن است نه اینکه در یک دانشگاه محصور از مامورین که در داخل سالن نیز نرده کشیده اند برایشان سخنرانی کنید.

با استحاله سفرهای استانی نه شما به هدف خود خواهید رسید و نه در مردم باز تولید اعتماد و امید صورت خواهد گرفت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب