1401/02/21-14:43

بحران در سریلانکا/ وزارت دفاع به ارتش دستور آتش داد

بحران در سریلانکا/ وزارت دفاع به ارتش دستور آتش داد

وزارت دفاع سریلانکا به نیروهای مسلح این کشور دستور داد به روی افرادی که اموال عمومی را غارت می کنند یا به دیگران آسیب می رسانند، شلیک کنند.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه خبری سی‌جی‌تی‌ان چین، «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس جمهوری سریلانکا از مردم این کشور خواست آرامش خود را حفظ کنند و از خشونت و انتقام جویی علیه دیگران صرف نظر از وابستگی های سیاسی خودداری کنند.

وی در پیامی توئیتری گفت: تمام تلاش ها برای بازگرداندن ثبات سیاسی از طریق اجماع در چارچوب قانون اساسی و حل بحران اقتصادی انجام خواهد شد.

درپی درگیری های روز دوشنبه بین معترضان طرفدار دولت و گروه های ضد دولتی که منجر به کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن شد، وقایع خشونت باری در سریلانکا روی داده است.

براساس اعلام پلیس، ۳۸ منزل مسکونی و ۴۷ دستگاه خودرو در سراسر این کشور به آتش کشیده شده است.

منع رفت و آمد شبانه از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه در سریلانکا اعمال و ارتش برای حفظ نظم و قانون در خیابان ها مستقر شده است.

«ماهیندا راجاپاکسا» روز دوشنبه در پی بالا گرفتن درگیری ها از سمت خود به عنوان نخست وزیر سریلانکا استعفا کرد.

«ماهیندا یاپا آبیاواردنا» رئیس پارلمان سریلانکا نیز از رئیس جمهوری خواست جلسه پارلمان را برگزار کند و راه حلی برای بی ثباتی سیاسی در این کشور آسیای جنوبی بیابد.

وی گفت که پارلمان باید بی درنگ تشکیل جلسه دهد تا نخست وزیر جدید و وزرای کابینه منصوب شوند.

سریلانکا از هفته ها قبل دچار بحران اقتصادی ناشی از کمبود ارز است که به کمبود مایحتاج ضروری همچون سوخت، غذا و دارو منجر شده است.

هزاران دانشجو و معترضان دیگر روز جمعه در جاده اصلی به سمت پارلمان این کشور تجمع کردند و هزاران فروشگاه، مدرسه و کسب و کار دولتی و خصوصی با پیوستن کادر درمان و پزشکی دست به اعتصاب زده و از دولت خواستند تا به بحران اقتصادی در این کشور خاتمه دهد. به دنبال این اعتراضات رئیس جمهوری این کشور اعلام وضعیت اضطراری کرد.  

با این وجود اعتراض ها در این کشور به نشانه خواست معترضان برای استعفای «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس جمهوری ادامه دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب