1401/02/27-14:36

سوئد درخواست عضویت در ناتو را رسماً امضا کرد

 سوئد درخواست عضویت در ناتو را رسماً امضا کرد

وزیر امور خارجه سوئد، درخواست پیوستن این کشور اروپایی به ناتو را به امضا درآورد.

به گزارش دولت بهار، نمایندگی سوئد در ائتلاف ناتو در پیامی در صفحه توییتر اعلام کرد که «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد امروز (سه‌شنبه)، درخواست پیوستن این کشور اروپایی به ناتو را به امضا درآورد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، یکشنبه هفته گذشته، حزب حاکم سوسیال دموکرات سوئد تصمیم خود برای ارائه درخواست برای عضویت در ناتو را اعلام کرد و در عین حال گفت که در صورتیکه با درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو موافقت شود، این کشور مخالف استقرار تسلیحات اتمی و پایگاههای نظامی در قلمرو خود می‌باشد.

«ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد نیز اعلام کرد که پیوستن به ناتو تأثیر مثبتی بر امنیت سوئد و مردم این کشور دارد. درخواست عضویت در ناتو در حالی از سوی وزیر خارجه این کشور به امضا درآمد که روز یکشنبه هفته جاری (25 اردیبهشت ماه)، فنلاند رسماً تصمیم خود برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی یا همان ناتو را اعلام کرد.

نمایندگی سوئد در ائتلاف ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز صبح، آن لینده وزیر خارجه سوئد، درخواست سوئد برای عضویت در ناتو را به امضا درآورد».

وزارت امور خارجه روسیه بامداد سه‌شنبه طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، اگر سوئد به ناتو بپیوندد، روسیه نیز مجبور خواهد شد برای مقابله، گام‌هایی با ماهیت نظامی-فنی بردارد!

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب