1399/06/05-13:14

ورزشکاران زیرپوشش تأمین اجتماعی می‌روند

 ورزشکاران زیرپوشش تأمین اجتماعی می‌روند

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران: ورزشکاران می‌توانند با پرداخت ۳۴۴ هزار تومان در ماه زیرپوشش حمایت‌های بيمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش دولت بهار به نقل از صدا و سیما، مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: با توجه به نیاز و درخواست ورزشکاران و شرایط کاری، آن‌ها می‌توانند بر مبنای سه اصل ۱۲درصد مستمری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، ۱۴درصد مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان و ۱۸درصد مستمری بازنشستگی، بازماندگان و از کار افتادگی تحت پوشش حمایت‌های بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

حداقل سن برای بیمه شدن ورزشکاران ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است.

وی افزود: از جمعیت ۸۴ میلیون نفری کشور، حدود ۳۰درصد به صورت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای و همگانی در هفته یک تا ۶ روز فعالیت ورزشی دارند که کمتر از ۵ درصد زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

به گفته امیری‌گنجه؛ در استان تهران بیش از ۳۲۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در رشته‌های مختلف فعال هستند که کمتر از ۲۰درصد تحت پوشش حمایت‌های بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران افزود: همه ورزشکارانی که به نحوی در مراکز دولتی-خصوصی مشغول به کار هستند، از بیمه‌های اجتماعی بلندمدت برخوردارند و متاسفانه ۹۰درصد بیمه ورزشکاران با نگاه صرفا حوادث و بیماری و به صورت کوتاه‌مدت منعقد می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب