1401/03/24-11:31

کاخ سفید: بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ می شود

کاخ سفید: بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ می شود

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران تائید کرد که جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، تارنمای کاخ سفید نوشت که کارین ژان پیر دیشب (۲۳ خرداد) در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود "آیا رئیس جمهور نامزد دور دوم ریاست جمهوری می شود؟ " پاسخ داد: این سوال بارها از رئیس جمهوری پرسیده شده و پاسخ وی بسیار مختصر بوده است. بله. وی نامزد دور دوم ریاست جمهوری می شود.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی خبر داده بود که مقامات ارشد حزب دمکرات، قانونگذاران و رای دهندگان آمریکایی نگران آمادگی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای دور دوم ریاست جمهوری این کشور هستند.

بر اساس گزارش، این نشریه نزدیک به حزب دموکرات، مقام های وابسته به این حزب نگرانند که عدم موفقیت در بسیاری از طرح های بایدن، سن او و عدم آمادگی وی برای رویارویی با دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ به "لنگری" تبدیل شود که حزب دموکرات را به زیر کشد.

نظرسنجی های سراسری اخیر نشان می دهد که محبوبیت بایدن در میان رای دهندگان دموکرات کاهش یافته است. نظرسنجی ماه گذشته آسوشیتدپرس نشان داد که تأیید عملکرد بایدن در بین اعضای حزب خود به ۷۳ درصد رسیده که کمترین درصد در ریاست جمهوری وی، و ۹ درصد پایین تر از محبوبیت وی در سال ۲۰۲۱ است.

اکثریت دموکرات ها در مصاحبه با نیویورک تایمز با اشاره به اینکه بایدن در حال حاضر ۷۹ ساله بوده و در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دور دوم (ژانویه ۲۰۲۵) ۸۲ سال خواهد داشت، این وضعیت را برای قبول مسئولیت ریاست جمهوری سنگین توصیف کردند.

دموکرات‌ها از همراهی حزب با رئیس‌جمهوری آمریکا که با تورم فزاینده، افزایش سرسام‌آور قیمت بنزین، مجموعه‌ای از تیراندازی‌های جمعی مرگبار، طرح دادگاه عالی برای لغو حقوق سقط جنین، و توقف طرح «بهتر بسازیم» و حقوق رای‌گیری دست و پنجه نرم می کند نگرانند و معتقدند این تحولات و ناکامی ها برای آنها در انتخابات میاندوره ای آبان بسیار گران تمام خواهد شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب