1399/06/07-21:01

کاهش شدید رشد اقتصادی در فرانسه

 کاهش شدید رشد اقتصادی در فرانسه

گزارشی از سوی سازمان داده‌های آماری و پژوهش‌های اقتصادی فرانسه از رکود اقتصادی شدید این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر می‌دهد.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارشی که از سوی سازمان داده‌های آماری و پژوهش‌های اقتصادی فرانسه منتشر شده است، رشد اقتصادی این کشور در فاصله ‏ماه‌های آوریل تا ‏ژوئن (سه ماهه دوم) امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۳.۸ درصدی بوده است.

این در حالی است که این موسسه پیش‌تر از اقتصاددانان و ‏کارشناسان مسائل مالی نیز در این‌باره سوال کرده است و آن‌ها در پاسخ پیش‌بینی کرده بودند رقم این شاخص اقتصادی در این بازه زمانی از سال، بیش از ۲ درصد افزایش داشته باشد.

به نوشته این خبرگزاری با تعطیلی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و دیگر اماکن به دلیل شیوع ویروس کرونا پس‌انداز خانوار‌ها به ۲۷.۴ درصد رسید، اما هزینه مصرف خانوار که محرکی سنتی برای اقتصاد فرانسه محسوب می‌شود، به ۱۶.۴ درصد کاهش یافته است.

در بخش شرکت‌ها نیز حاشیه سود به ۲۶ درصد کاهش یافت که به عبارتی کمترین میزان از سال ۱۹۸۳ (۱۳۶۱) بوده است.

در گزارش دوم این موسسه آمده است با بازگشایی مجدد تجارت و کسب‌ و کار در ماه مه (اردیبهشت) هزینه مصرف خانوار‌های فرانسوی در فاصله ‏ماه‌های آوریل تا ‏ژوئن (سه ماهه دوم) امسال در مقیاس سالانه، نیم درصد افزایش داشته است.

گفته می‌شود برای پیشرفت اقتصادی، دولت فرانسه درحال سرمایه‌گذاری بر روی خانوار‌هایی است که پس‌انداز خود را خرج خواهند کرد، مبلغی که پیش‌بینی می‌شود در میان این خانوار‌ها توزیع شود به یک صد میلیارد یورو یا به عبارتی ۴ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

همچنین قرار است پنج‌شنبه آینده برنامه محرک اقتصادی به ارزش ۱۰۰ میلیارد یورو برای شرکت‌ها و درکنار آن کاهش مالیات تجاری و ارائه مشوق‌هایی برای استخدام و سرمایه‌گذاری در این کشور ارائه شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب