1399/06/09-18:26

روایت شکیب محمدگو از اعتراضات ژرمن‌ها در برلین

روایت شکیب محمدگو از اعتراضات ژرمن‌ها در برلین

آلمان 242 هزار ابتلا را ثبت کرده است که کمتر از سایر کشورهای مهم اروپایی است. آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که میزان مرگ و میر کرونا در آلمان در حدود 29297 نفر و به میزان قابل توجهی پایین تر از تعداد روسیه، انگلیس، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا است. به همین دلیل اعتراضات گسترده ای شکل گرفته که کل تدابیر آلمان را زیر سوال برده و از دست های پشت پرده که اهداف دیگری را دنبال میکنند میگویند.

به گزارش دولت بهار، روایت شکیب محمدگو از اعتراضات ژرمن‌ها در برلین را در ادامه بخوانید:

➖ پلیس در برلین 300 تظاهرکننده را در جریان اعتراضات به محدودیت های coronavirus آلمان دستگیر کرده است.

➖ چند ده هزار نفر برای تظاهرات عمدتاً مسالمت آمیز روز شنبه به دنبال چندین فراخوان به خیابانهای شهر آمدند.

➖ صدها معترض، سعی در تصرف رایشتاگ، ساختمان پارلمان فدرال آلمان داشتند.

➖ شماری از افراد دستگیر شدند و سیاستمداران حاکم آلمانی این حمله را "شرم آور" و "غیرقابل قبول" خوانده و آن را محکوم کردند.

➖ برخی از افراد درگیر دارای نشان های جنبش راست رایشسبورگر (شهروندان رایش) بودند. معاون مرکل، اولاف شولز گفت: "نمادهای نازی و همچنین پرچم های رایشسبورگر و نظام‌ پادشاهی آلمان جایی در بوندستاگ آلمان ندارند."

➖ پیش از این حدود 200 نفر به گفته مردم در راهپیمایی دستگیر شده بودند، که مقامات مسئول به آنها انگ تحریک گرایان راست میزنند.

➖ تظاهرات‌ مشابهی در اعتراض به محدودیت های کرونا در سایر شهرهای اروپا برگزار شد و تظاهرکنندگان برخورد دولت‌هایشان و محدودیتهای اعمال شده را محکوم کردند.

➖ هزاران نفر در اعتراض به موضوعاتی از جمله محدودیت‌های کرونا و سیستم 5G در میدان ترافالگار لندن تجمع کردند. تابلوهایی با عنوان "ماسک پوزه بند" و "وضعیت جدید = فاشیسم جدید" مشاهده میشد.

➖ اعتراضات مشابهی در پاریس، وین و زوریخ هم برگزار شد.

➖ اما چه اتفاقی در طول روز در برلین افتاد؟این تجمع در ابتدا ممنوع شده بود اما سرانجام دادگاه اجازه برگزاری آن را داد.

➖ پلیس به یک گروه در نزدیکی دروازه براندنبورگ دستور داد که به دلیل رعایت قوانین ایمنی متفرق شوند، سپس 200 نفر را دستگیر کرد.

➖ پلیس برلین در توییتر خود نوشت: "متأسفانه، ما هیچ گزینه دیگری نداریم."  "تمام اقدامات انجام شده تاکنون منجر به انطباق با شرایط نشده است."

➖ معترضین مکانهایی را بسته بودند و در یک نقطه روی زمین نشستند.

➖ دومین گروه چند ده هزار نفری با صلح و آرامش تجمع داشتند.

➖ یکی از مخالفان معروف دولت المان، آشپز سرشناس و ستاره اینستاگرام، آتیلا هیلدمان است. وی در حالیکه با معترضین در خارج از سفارت روسیه در محل آنتر دن لیندن صحبت میکرد و از طریق بلندگو جمعیت را مخاطب خود قرار داده بود، به دست پلیس با خشونت دستگیر شد.

➖ پلیس میگوید افرادی که در خارج از سفارت روسیه در آنتن دن لیندن معترض بودند "افراط گرایان راست" بودند که هفت افسر پلیس را زخمی کردند، سپس برخی از معترضین در ساختمان رایشتاگ یک حصار را شکسته و توسط پلیس با استفاده از اسپری فلفل متفرق شدند.

➖ برخی از معترضان قبل از پراکنده شدن اما به رایشتاگ حمله کردند و قصد تصرف پارلمان را داشتند.

➖ سایت خبری آلمان دویچه وله گزارش داد که پرچم و تی شرت هایی که از راست افراطی حمایت می کنند در میان جمعیت دیده می شود اما این تمام ماجرا نیست زیرا پرچم صلح، پرچم، پرچم کشورهای دیگر مثل کرواسی و یا آمریکا و افراد سیاه پوست و مهاجرین هم در این جمعیت دیده میشدند.

➖ تظاهراتی هم در غرب دروازه در ستون پیروزی توسط جنبش Querdenken 711 مستقر در اشتوتگارت (یا تفکر جانبی 711) برگزار شد. این گروه چندین هزار فالوور در فیس بوک دارد و بیشتر از طریق سرویس پیام رمزگذاری شده تلگرام ارتباط برقرار می کنند. این گروه معتقد است که مقررات کرونا حقوق و آزادیهای اساسی مندرج در قانون اساسی آلمان را نقض می کند و می خواهند آنها را لغو کنند.

➖ این گروه قبلاً در اول آگوست در برلین تظاهراتی را با عنوان "روز آزادی" برگزار کردند. گروه هایی از چپ و راست و حتی غیر سیاسی و بعضی از نظریه پردازانی که معتقدند کووید 19 خطرات آنچنانی آنطور که سیاست مداران به مردم میگویند ندارد.

➖ نزدیک ستون پیروزی یک بنر با عنوان "موج اول، موج دوم، موج دائمی؟" نصب بود.

➖ این اعتراضات همچنین مورد حمایت رابرت اف کندی جونیور قرار گرفته است. مبارز ضد واکسیناسیون، همچنین پسر رابرت اف کندی، رئیس جمهور دموکرات رئیس جمهور آمریكا و برادرزاده جان اف كندی، رئیس جمهور ترور شده، در تظاهرات برلین بود.

➖ کندی به جمعیت حاضر در ستون پیروزی گفت که عمویش در سال 1963 برای مقابله با توتالیتاریسم به مردم برلین  گفته بود  "امروز برلین دوباره جبهه مقابله با توتالیتاریسم است" ، با هشدار نسبت به نظارت و کنترل دائمی حکومت و خطراتی مثل شبکه های جدید تلفن 5G.

➖ گروه هایی دیگر مثل QANON هم حضور داشتند که معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، علیه پدوفیل‌ها و شیطان پرستان در سیاست، تجارت و رسانه ها در یک جنگ سنگین و مخفی قرار دارد.

➖ شرکت کنندگان همچنین شامل خانواده ها و کودکان بودند. برخی گفته اند که آنها فقط حق اعتراض را می خواهند.

➖ آلمان به گفته سیاستمدارانش یکی از موفق‌ترین کشورها در اجرای تمهیدات علیه کرونا بود که از آن به عنوان پیشگیری، کشف، مهار و درمان یاد می شود.این امر به گفته رسانه های وابسته به حکومت به ویژه در پایین آمدن میزان مرگ و میر نقش داشته است.

➖ این تمهیدات از اوایل آوریل شروع و از فاصله فیزیکی تا ردیابی افراد ادامه داشت، و در ماه های بعد با تدابیر شدیدی مثل اجباری بودن ماسک تشدید شد.

➖ روز پنجشنبه، آنگلا مرکل، صدراعظم و 16 ایالت فدرال، حداقل 50 یورو (45 پوند ؛ 59 دلار) جریمه نقدی برای نداشتن ماسک تعیین کردند. ممنوعیت رویدادهای مهم عمومی نیز تا سال آینده تمدید شد.

➖ خانم مرکل گفت: "ما باید برای مدت طولانی با این ویروس زندگی کنیم. این هنوز جدی است."  وی گفت که این مسئله در زمستان چالش برانگیزتر خواهد شد.

➖ آلمان 242 هزار ابتلا را ثبت کرده است که کمتر از سایر کشورهای مهم اروپایی است. آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که میزان مرگ و میر کرونا در آلمان در حدود 29297 نفر و به میزان قابل توجهی پایین تر از تعداد روسیه، انگلیس، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا است. به همین دلیل اعتراضات گسترده ای شکل گرفته که کل تدابیر آلمان را زیر سوال برده و از دست های پشت پرده که اهداف دیگری را دنبال میکنند میگویند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب