1401/04/01-17:42

برخی برای مصلحت، خود را به خواب زده‌ایم/ در تعجبم چرا علمای دین و مراجع فریاد نمی‌زنند!

برخی برای مصلحت، خود را به خواب زده‌ایم/ در تعجبم چرا علمای دین و مراجع فریاد نمی‌زنند!

نماینده مجلس گفت: ربا و اخذ سودهای کلان بانک ها باعث برکت کم امروز، تورم و افزایش قیمت ها، شب و روز دویدن مردم و ۲ و ۳ شیفت کردن شده است و بی دلیل نیست که خداوند در قرآن می فرماید اگر ربا را ترک نمی کنید با خدا و رسول خدا(ص) اعلان جنگ کنید. در تعجب هستم چرا علمای دین و مراجع فریاد نمی زنند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایلنا، محمدرضا صباغیان، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس در نطق میان دستور خود گفت:

➖ امروز نحوه قانونگذاری در شورای عالی هماهنگی اقتصادی شاید به صورت موقتی مشکلات را حل کند اما در اصل تیر خلاص به مجلس است که جنازه آن را در آینده خواهیم دید و مردمسالاری را هدف قرار می دهد، مجلس در این خصوص هنوز خواب است و برخی برای مصلحت خود را به خواب زده ایم.

➖ ترافیک وحشتناک، آلودگی هوا، افزایش پرونده ها در دادگاه ها، افزایش زندانیان، سرقت ها، طلاق و کودکان کار و سفارشی شدن کارها و اشتغال و تسهیلات و حتی بخشی از گران فروشی ها نتیجه چربیدن روابط بر ضوابط است که کمتر به آن پرداخته می شود.

➖ ربا و اخذ سودهای کلان بانک ها باعث برکت کم امروز، تورم و افزایش قیمت ها، شب و روز دویدن مردم و ۲ و ۳ شیفت کردن شده است و بی دلیل نیست که خداوند در قرآن می فرماید اگر ربا را ترک نمی کنید با خدا و رسول خدا(ص) اعلان جنگ کنید. در تعجب هستم چرا علمای دین و مراجع فریاد نمی زنند. علمای بزرگ اگر این سودهای بانکی ربا نیست، پس ربا چیست و کجاست؟ برخی کشورهای غربی و پیشرفته مدت ها است آثار آن را متوجه و سود بانکی را از سیستم حذف و یا به حداقل رسانده اند اما ما اقدامی نکرده ایم.

➖ اصلاح ساختار سیاسی و اداری کشور و نبود اجرای واحد مدیریت شهری یکی از ضروریات حل مشکلات مردم است و تا اصلاح نشود، سایر امور درست نمی شود.

➖ از نقد برخی نهادها و دستگاه ها احتیاط می کنیم و از ترس رد صلاحیت، انتقاد و ایرادی را مطرح نمی‌‌کنیم و حتی خود من که الان این مطلب را می‌گویم ترس از رد صلاحیت دارم شاید هم رد صلاحیت نباشد اما این ترس وجود دارد. این ترس برای نمایندگان نباید وجود داشته باشد که در احادیث ما به نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر مسئولان سفارش شده و اگر ما نگوییم، دشمنان به شکل دیوانه وار در سایت ها، گروه ها و شبکه ها می گویند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب