1401/04/05-18:00

رییس پلیس کشور:‌ سرقت باعث نگرانی مردم شده است

رییس پلیس کشور:‌ سرقت باعث نگرانی مردم شده است

فرمانده فراجا با بیان اینکه امروز جرایمی در کشور از جمله سرقت وجود دارد که باعث نگرانی مردم شده است، گفت: پلیس آگاهی فراجا باید به صورت پیش رویدادی از وقوع برخی اتفاقات و جرائم پیشگیری کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در همایش روسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در ستاد مرکزی فراجا برگزار شد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت و مدافعان حرم گفت: بر روح بلند و ملکوتی امام خمینی (ره) درود می‌فرستم و  آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری دارم. این ایام، ایام سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایشان است یاد این شهید والامقام را که دو موضوع عدالت گستری و مسئولیت‌پذیری را سرلوحه کاری خود قرار داده بودند گرامی می‌دارم و هفته قوه قضاییه را نیز تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه ما نیز باید در مجموعه فراجا و به تبعیت از شهید مظلوم بهشتی، عدالت گستری را سرلوحه کاری خود قرار داده و ادامه دهنده راه این شهید والامقام و معزز باشیم؛ گفت: امنیت موضوع مهمی است و به فرموده مقام معظم رهبری فراجا از ستون­ های اصلی امنیت در کشور است. امروز نقش، سهم و تاثیرگذاری فراجا در برقراری امنیت در کشور بر کسی پوشیده نیست و در این میان قطعا پلیس آگاهی  نقش و تاثیرگذاری بیشتری در ارتقاء امنیت دارد.

سرقت باعث نگرانی مردم در جامعه شده است

اشتری ادامه داد: امروز جرایمی در کشور از جمله سرقت وجود دارد که باعث نگرانی مردم در سطح جامعه شده است، بنابراین پلیس آگاهی فراجا باید به صورت پیش رویدادی از وقوع برخی اتفاقات پیشگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم شریف ایران اسلامی قدردان اقدامات پلیس در تمامی حوزه‌ها هستند، تصریح کرد: باید با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در کشف، مقابله با وقوع، استرداد اموال و ... سرعت بیشتری داشته باشیم. لازم است که در این راستا سهم و نقش سایر دستگاه­‌ها را نیز مشخص و از آنها مطالبه‌گری کنیم. همچنین برای پیشگیری از سرقت و مقابله با آن باید بسیاری از خلاء‌های قانونی مانند پایین بودن هزینه جرم و ... مرتفع شود، از این‌رو لازم است سایر دستگاه‌ها نیز برای مقابله با سرقت همراه و یاری‌رسان باشند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر برگزاری مستمر قرارگاه مقابله با سرقت به دستگیری سارقان بانک ملی اشاره و تصریح کرد: دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی در مدت زمان بسیار کم و حدود ۴۸ ساعت پس از وقوع سرقت با لطف و عنایت پروردگار متعال و هوشیاری کارآگاهان انجام شد. این یکی از دستاوردهای بزرگ فراجا است که باعث عزت و افتخار برای ایران اسلامی شد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص دستگیری سارقان بانک ملی اظهارکرد: فرمایشات مقام معظم رهبری یک افتخار و دستاورد بزرگ برای مجموعه فراجا است از اینرو باید بیش از پیش با به کارگیری ظرفیت‌های موجود در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنیم.

ر اشتری تاکید کرد: لازم است که با متخلفان و مرتکبان جرائمی چون سرقت‌های مسلحانه، تجاوز به عنف و ...با سرعت هر چه بیشتر و با قاطعیت تمام برخورد شود. ضمن اینکه باید از وقوع جرم پیشگیری کنیم و هزینه جرم را نیز افزایش دهیم.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین افزود: لازم است که در خصوص اقدامات بزرگی که در مجموعه انتظامی در راستای برخورد با مجرمان اتفاق می‌افتد برای ارتقاء امنیت و احساس آرامش در سطح جامعه، به صورت شفاف و دقیق اطلاع رسانی شود. بعضا موضوعاتی در فضای مجازی انتشار داده می‌شود که احساس امنیت مردم را خدشه دار می کند که در این خصوص معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا باید اهتمام بیشتری داشته باشد و اقدامات انجام شده را انعکاس دهد که این امر بسیار می‌تواند برای مردم امیدوارکننده و تاثیرگذار باشد.

اشتری به اهمیت هوشمندسازی پلیس اشاره کرد و گفت: بحمدالله در پلیس آگاهی فراجا در حوزه هوشمندسازی اقدامات بسیار مطلوبی انجام شده که باعث ایجاد تحول شده اما لازم است در محقق شدن این موضوع با سرعت بیشتری پیش برویم و از همه امکانات موجود بهره کافی ببریم. به‌کارگیری فناوری‌های نوین، تجهیزات به روز، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و ... باید مورد توجه قرار بگیرد. 

هیچ محدودیتی برای خرید تجهیزات نوین نداریم

وی با تاکید بر اینکه پلیس آگاهی هوشمند، توانمند و حرفه‌ای است، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به امکاناتی که وجود دارد هیچ محدودیتی برای خرید تجهیزات نوین نداریم؛ باید با به کارگیری فناوری‌های نوین بیش از گذشته و روزبه‌روز در حوزه‌های مربوطه پیشرفت را شاهد باشیم و در واقع باید هوشمندسازی را به معنای واقعی در پلیس آگاهی پیگیری کنیم.

اشتری با تاکید بر اینکه هوشمندسازی از اولویت‌های مهم پلیس آگاهی در سال ۱۴۰۱ است، اظهارکرد: اگر در این حوزه کمبودی وجود دارد باید رفع شود ضمن اینکه آموزش‌ها نیز در این حوزه باید به صورت کاملا حرفه‌ای دنبال شود.

ضرورت مشخص شدن اطلس جرائم در کشور

 فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه اطلس جرایم در کل کشور باید مشخص شود، گفت:باید با برنامه‌ریزی دقیق، اصولی و هدف‌گذاری، ظرفیت‌های خود را بر روی جرایم استان‌ها و شهرستان‌های خاص متمرکز کنیم؛ بحمدالله این ظرفیت در مجموعه آگاهی وجود دارد و می‌توانیم از وقوع بسیاری از جرایم پیشگیری و اقدامات لازم را نیز انجام دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری مطالبه مردم و استرداد اموال است، اظهارکرد: باید با یک برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه وارد میدان شویم. زیرساخت ها باید به گونه ای فراهم شود که بتوانیم اموال سرقت شده مردم را به آنها برگردانیم. قطعا این کار باعث ارتقاء امنیت در سطح جامعه خواهدشد.

اشتری با قدردانی از زحمات ماموران پلیس خاطرنشان کرد: براساس برآوردها، در آینده‌ای نه چندان دور به واسطه وجود ظرفیت‌ها و امکانات با لطف و عنایت پروردگار متعال بسیاری از مشکلات و نیازمندی‌ها مرتفع خواهد شد. اگر امروز از مجموعه انتظامی توسط مسئولان مربوطه قدردانی می شود به واسطه تلاش های شبانه روزی همه همکاران در مجموعه فراجا است.

 بر اساس اعلام سایت پلیس، در ادامه این مراسم از دستاوردهای علمی پلیس آگاهی فراجا رونمایی شد. طرح تحقیقاتی تطبیق و مقایسه اصوات، پودر سیاه اثربرداری، محلول لومینول تشخیص خون نامرئی( شناسایی خون شسته شده) و ... از جمله دستاوردهای علمی پلیس آگاهی فراجا است که امروز توسط فرمانده کل انتظامی کشور رونمایی شد. اشتری در این رابطه گفت: بحمدالله امروز مجموعه پلیس آگاهی و مرکز تحقیقات با کمک پژوهشگاه فراجا اقدامات خوبی انجام داده و نیازهای داخلی را مرتفع کرده است. ان شاء الله با تولید انبوه نیز بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور به سایر کشورهای متقاضی نیز صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌پودر سیاه اثربردار قطعا برای رسیدن به جرم و مجرم کمک شایانی به کارآگاهان خواهد کرد و ان شاءالله به صورت گسترده در اختیار تمامی همکاران در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.  

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب