1399/04/24-21:04

نخستین اعدام فدرال در آمریکا پس از 17 سال اجرا شد

نخستین اعدام فدرال در آمریکا پس از 17 سال اجرا شد

بعد از گذشت 17 سال نخستین حکم اعدام فدرال در آمریکا اجرا و یک متهم به قتل عمد اعدام شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، بعد از گذشت 17 سال نخستین اعدام فدرال در آمریکا صورت گرفت  و فردی که محکوم به قتل بود با حکم دیوان عالی این کشور سه شنبه صبح به وقت محلی اعدام شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی ان ان» «دانیل لوییس لی» محکوم به قتل ساعت 8:07 دقیق صبح سه شنبه به وقت محلی در منطقه «تری هاوت» اعدام شد. لوییس لی محکوم به قتل یک خانواده سه نفره بود. وی قرار بود روز دوشنبه اعدام شود اما قاضی فدرال اجرای حکم اعدام این فرد و سه تن دیگر را به دلیل چالشهای موجود در زمینه اجرای پروتکل دولت در زمینه تزریق داروی کشنده متوقف کرد.

«استفان بریبر» از قضات آمریکا در زمینه اجرای این حکم و چالشهای موجود گفت که از سرگیری اعدام‌های فدرال دشواری اجرای این حکم و سازگاری آن با قانون ساسی را نشان می‌دهد.

اجرای احکام اعدام این فرد به دلیل شیوع گسترده کرونا، انتقادهای گسترده‌ای را موجب شده است. قرار است دو محکوم دیگر نی در روزهای آتی در آمریکا اعدام شوند.

«ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا مردادماه سال گذشته به دولت فدرال دستور داد اجرای مجازات اعدام‌های فدرال از سر گرفته شود.  ویلیام بار همچنین به اداره زندان‌ها دستور داده بود  این مجازات را برای ۵ نفر از زندانی‌هایی که از سوی دولت فدرال آمریکا به اعدام محکوم شده‌اند اجرا کند. 

ویلیام بار در بیانیه‌ای که روی وبگاه وزارت دادگستری قرار گرفته گفت، این مجازات برای «پنج نفر از زندانی‌های در ردیف اعدام که به قتل و در برخی پرونده‌ها به شکنجه و تجاوز محکوم شده‌اند» اجرا شود.

آخرین مجازات اعدام در سطح فدرال در سال ۲۰۰۳ از طریق تزریق سم اتفاق افتاد. در سال‌های گذشته برخی از متهمانی که در ایالت‌های آمریکا با روش تزریق سم اعدام شده‌اند زجرکش شده‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب