1401/04/09-11:49

ابتلای ۶ اسیر فلسطینی به سرطان در کمتر از یک سال اخیر

باشگاه اسیر فلسطین شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که در سال های اخیر موارد ابتلا به سرطان در بین اسرای فلسطینی به شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، این باشگاه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: در کمتر از یک سال اخیر شش اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل به بیماری سرطان مبتلا شده اند.

در بیانیه این باشگاه آمده است: ابتلای این اسرا بین ماه آگوست گذشته تا ژوئن ۲۰۲۲ رخ داده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه در بین اسرای مبتلا به سرطان، وضعیت ناصر ابوحمید از بقیه وخیم تر است، همچنین آمده است: حدود ششصد اسیر بیمار در زندان های اسرائیل وجود دارد که بیماری آنها در سال های گذشته تشخیص داده شده است. حدود دویست اسیر نیز از بیماری های مزمن رنج می برند و دهها اسیر دیگر نیز از بیماری هایی رنج می برند که تشخیص داده نشده و با اهمال کاری پزشکی روبرو هستند.

براساس بیانیه مرکز اسرای فلسطین، اکثر مبتلایان به تومور و سرطان، با شرایط بازداشت مشابهی روبرو بوده اند و بیشترشان تحت بازجویی های سخت قرار گرفته اند و برخی نیز هنگام بازداشت به ضرب گلوله های نیروهای اسرائیلی زخمی شده بودند.

باشگاه اسیر فلسطین همچنین اعلام کرد: ۷۲ اسیر فلسطینی به دلیل اهمال کاری های پزشکی اسرائیل در زندان های این رژیم به شهادت رسیدند که آخرین آنها سامی العمور بوده است.

زندان «الرمله» که اسرای فلسطینی از آن به «کشتارگاه» تعبیر می کنند، بدترین زندان اسرائیل از حیث بی توجهی به وضعیت اسرای فلسطینی است و هجده اسیر بیمار در آن نگهداری می شوند و هر لحظه بر تعداد بیماران آن افزوده می شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب