1401/04/09-19:44

آیین نامه رتبه بندی معلمان در مسیر ابلاغ قرار گرفت

آیین نامه رتبه بندی معلمان در مسیر ابلاغ قرار گرفت

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: آیین نامه رتبه بندی معلمان در مسیر ابلاغ قرار گرفت.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، صادق ستاری فرد با انتشار پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: دیروز آخرین نشست بررسی آیین‌نامه رتبه‌بندی با حضور وزیر و برخی از اعضای محترم هیات دولت برای رفع ابهامات و اتخاذ تدابیر اجرایی برگزار شد و آیین‌نامه در مسیر ابلاغ قرار گرفت.

وی افزود: وزارت‌خانه و سازمان برنامه‌وبودجه همراهی لازم وآمادگی کامل برای اجرای نظام ‌رتبه‌بندی را دارند.

به گزارش ایرنا، آیین نامه رتبه بندی که مطالبه چندین ساله معلمان است،  وزارت آموزش و پرورش بررسی و رفع ایرادات لوایح این طرح را در چند ماه گذشته برای همه معلمان رسمی و پیمانی به کار گرفت.

این طرح ویژه معلمان رسمی و پیمانی است. آن دسته از معلمانی که ۳۰ سال سابقه خدمت به بالا تا ۳۵ سال دارند نیز از امتیاز بیشتری نسبت به سایر مشمولان برخوردارند. در مجموع هر معلم رسمی و پیمانی با بیش از ۲ سال سابقه کار می‌تواند از مزایای طرح رتبه بندی برخوردار شود.

بر اساس نظام رتبه‌بندی، سنجش صلاحیت معلمان طبق شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای انجام می‌شود.

شایستگی‌های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام بر اساس مقررات استخدامی مورد عمل، شایستگی‌های تخصصی شامل رشته، مدرک تحصیلی، دانش موضوعی مرتبط با محتوای تخصصی دروس آموزشی و امور تربیتی، روش‌ها و فنون تدریس و هدایت و نظارت آن و شایستگی‌های حرفه‌ای شامل اخلاق حرفه‌ای، توانایی‌ها و مهارت های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مساله محور) بر اساس آزمون‌های الکترونیکی می‌شود.

مشمولان در صورت کسب صلاحیت‌ها و داشتن شرایط مربوط، می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع این تصویب‌نامه برخوردار شوند. همچنین، به منظور ایجاد انگیزه برای معلمانی که براساس ضوابط و مقررات مربوط، آخرین طبقه و رتبه شغلی را اخذ کرده یا می کنند، به ازای هر سال سابقه تجربی که بعد از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب‌نامه کسب می‌کنند.

آیین نامه رتبه بندی معلمان در مسیر ابلاغ قرار گرفت

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب