1401/04/12-13:51

تغییر جایگاه تکواندوکاران ایران در رده بندی المپیکی

 تغییر جایگاه تکواندوکاران ایران در رده بندی المپیکی

جایگاه تکواندوکاران ایران در رده بندی جدید المپیکی فدراسیون جهانی دستخوش تغییر شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از صداوسیما، فدراسیون جهانی تکواندو رده بندی المپیکی تکواندوکاران در پایان ماه ژوئیه را اعلام کرد که براساس آن جایگاه تکواندوکاران ایران با تغییراتی همراه شد. برخی از تکواندوکاران کشورمان با حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و مسابقات بین المللی آزاد کره جنوبی، رده خود را در جدول رده بندی بهبود بخشیدند، اما رتبه بهترین تکواندوکاران ایران در اوزان المپیکی با سقوط همراه شد.

در این رده بندی، آرمین هادی‌پور نماینده وزن منهای ۵۸ کیلوگرم کشورمان با ۱۰۷.۴۹ امتیاز و چهار پله سقوط در رده شانزدهم قرار گرفت، این تکواندوکار به علت مصدومیت و انجام جراحی، از حضور در مسابقات محروم است. در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم سروش احمدی با کسب ۱۱۳.۹۲ امتیاز و سه پله پایین‌تر نسبت به ماه قبل در رتبه چهاردهم قرار گرفت و سجاد مردانی تکواندوکار وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم با ۱۲۱.۶۶ امتیاز و سه پله سقوط در رتبه پانزدهم قرار گرفت.

اما میرهاشم حسینی در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم و در وزن جدید با مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا و برنز مسابقات بین المللی کره جنوبی، ۸۷.۷۰‬ امتیاز کسب کرد و با ۱۷ پله صعود در جایگاه بیست و پنجم جای گرفت.

همچنین در بخش زنان بهترین رده به ناهید کیانی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم تعلق دارد که با مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا ۱۳۵.۸۳ امتیاز کسب کرده است و با ۱۳ پله صعود در رده چهاردم قرار داد. او با این رتبه سهمیه حضور در رقابت‌های گرندپری (جایزه بزرگ) را نیز کسب کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب